آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۳۸
جامعه
۱۷

دریچه

افزایش میل به مصرف مواد مخدر بین 15 تا 18 ساله ها

ایسنا: مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: روند شیوع مصرف مواد در سال های 90 تا 94 نشان می دهد حجم مصرف مواد در حال افزایش است و باید راهکارهایی برای جلوگیری و کاهش این امر اندیشیده شود. دکتر حمید صرامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در گروه سنی 15 تا 18 سال میل به مصرف مواد افزایش داشته است، تاکید کرد: میل به مواد تریاک، قرص های روان گردان و شیشه، بین این گروه سنی مشاهده شده که ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با هماهنگی وزارت آموزش وپرورش، مقرر کرد طرحی اجرا شود تا زمینه کنترل و پیشگیری در سطح مدارس متوسطه دوم فراهم شود. وی ادامه داد: 23/6 درصد جمعیت 15 تا 46 سال کشور، دارای یکی از اختلالات روانی هستند که این اختلالات باعث می شود زمینه برای مصرف مواد بیشتر شود. صرامی تصریح کرد: سه درصد جمعیت 15 تا 64 سال به اعتیاد قطعی دچار هستند. در این گروه 58 درصد زیر 34 سال دارند که باید برای این گروه سنی تمهیدات بیشتری اتخاذ شود. وی بیان کرد:

58 درصد معتادان مصرف چند ماده ای دارند که این امر کار درمان را سخت کرده و معضلات زیادی برای کشور و جامعه رقم خواهد زد. صرامی همچنین افزود: 21 درصد از کارگران در محیط های صنعتی دچار اعتیاد قطعی هستند و در خراسان جنوبی در برخی موارد نیز مصرف تریاک و حشیش در طبقه ای از کارگران مشاهده می شود که از سطح میانگین کشوری بالاتر است.

سازمان تامین اجتماعی مخالف تجمیع بیمه ها

شرق: معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: قطعا سازمان تامین اجتماعی با تجمیع بیمه ها مخالف است، به خصوص اینکه در قانون برنامه توسعه پنجم، سازمان تامین اجتماعی از تجمیع بیمه ها مستثنا شده بود و در تدوین برنامه ششم نیز نمایندگان مجلس با تجمیع بیمه ها مخالفت کردند. محمد علی، همتی درباره همکاری سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح تحول سلامت افزود: با وجود آنکه در حوزه سلامت، پایداری منابع وجود ندارد و بیشتر به مصارف و تعرفه ها توجه می شود تا منابع، اما سازمان تامین اجتماعی همواره در اجرای این طرح در کنار وزارت بهداشت بوده و با همه توانش به این طرح کمک کرده است.