آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
اخبار کشور
۳

امام جمعه قم: نقض برجام واکنش غافلگیر کننده ایران را در پی خواهد داشت

قم- خبرنگار کیهان: امام جمعه قم با اشاره به تمدید ده ساله تحریم ها و برخی اقدامات مجالس آمریکا علیه ایران گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند قطعی شدن این اقدامات نقض برجام است و آمریکا باید منتظر واکنش غافلگیرکننده ایران باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز که در مصلی قدس این شهر و با حضور پرشکوه امت خداجوی برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی با اقتدار پای مذاکرات هسته ای آمد و دشمن بداند این کشور به پشتوانه ملت رشیدش و با عنایت حق تعالی آمادگی اقدامات مقهورکننده و پشیمان کننده علیه مستکبرین را دارد.

وی اظهار داشت: دولت آینده آمریکا به خوبی به توانمندی های جمهوری اسلامی واقف است و نمی تواند در اراده ملت و دولت ما در دفاع از منافع خود خللی به وجود آورد.

خطیب جمعه قم در ادامه هفته بسیج را به بسیجیان و همه ملت ایران تبریک گفت و گفت: بسیج در سالهای پس از جنگ بسیار کارآمد شده و راه تکامل را به خوبی طی کرده است و امروز تحت فرماندهی کل قوا هر تهدیدی را دفع و موجب امید و مایه سکینه دل امت اسلام است.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز با اشاره به رحلت آیت الله موسوی اردبیلی، خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر توان علمی و فقهی اما از انقلاب و اسلام و حضرت امام غافل نماند و مجاهدانه در کنار امام و انقلاب ایستاد لذا ارتحال ایشان حوزه های علمیه و علما را متاثر و اندوهگین کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به هفته وقف نیز اشاره کرد و با بیان اینکه این سنت حسنه باقیات صالحات بزرگی محسوب می شود گفت: وقف چشمه جوشان و ابدی است که می تواند سعادت ابدی انسان را رقم بزند لذا آنان که تمکن مالی دارند از این فرصت بزرگ و نعمت الهی غافل نشوند.