آرشیو شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۸
اخبار کشور
۲
یه جای گفت و شنود

زائران دو امام(ع)

شهادت مظلومانه جمعی از زائران سیدالشهداء علیه السلام و جان باختن فجیع جمعی دیگر از هموطنانمان که راهی زیارت حضرت امام رضا علیه السلام بودند جایی برای ستون طنز گفت وشنود باقی نمی گذارد. امروز در سوگ آن عزیزان به حق پیوسته این ستون را به نقل دو حدیث در پاداش زیارت امام حسین و امام رضا علیهما السلام اختصاص می دهیم.

***

* حضرت امام صادق علیه السلام: هر کسی که خدا خیرش را بخواهد، حب امام حسین علیه السلام و حب زیارتش را در قلب او می اندازد.

* و باز هم از امام صادق علیه السلام است: روز قیامت هیچکس را نمی توان یافت مگر آن که آرزو می کند ای کاش امام حسین علیه السلام را زیارت کرده بودم، آن هنگام که می بیند زائران امام حسین(ع) نزد خدا چقدر مورد کرامت هستند.

* امام جواد علیه السلام: هرکس پدرم را زیارت کند و در مسیر زیارت به سبب بارش باران، سرما و یا گرما و یا هر چیز دیگری اذیت شود و به رنج افتد، جسد او به آتش جهنم حرام خواهد شد.

* حضرت امام رضا علیه السلام: هر کس مرا با دوری راهش زیارت کند، روز قیامت در سه جایگاه او را درمی یابم، آن گاه که نامه اعمال از چپ و راست به انسان ها داده می شود، به هنگام گذر از صراط و در برابر میزان.