آرشیو پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۶۹۶
صفحه اول
۱

دور دنیا

محاصره کامل موصل به دست نیروهای عراقی

شبکه تلویزیونی پرس.تی.وی اعلام کرد، مقامات عراقی خبر می دهند نیروهای این کشور به طور کامل ارتباط شهر موصل را با دیگر مناطق قطع کردند و این شهر را که تحت کنترل داعش است، به طور کامل به محاصره خود درآورده اند. در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی عربی اعلام کرد، سلاح هایی که آمریکا و عربستان از طریق ترکیه برای افراد مورد حمایت خود در سوریه ارسال کرده بودند به دست داعش رسیده است.

مرکز تحقیقات «IHS» آمریکا نیز اعلام کرده که داعش تاکنون 71 مرتبه از سلاح های شیمیایی در حملات خود به عراق و سوریه استفاده کرده است.در گزارش این مرکز آمده است؛ تروریست های داعش در حملات خود به سوریه و عراق، دست کم 52 مرتبه از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند؛ 19 مورد دیگر نیز در اطراف شهر موصل عراق ثبت شده است.

کارشناسان مرکز یاد شده احتمال می دهند تروریست های داعش در نبرد موصل نیز از گاز کلر و خردل علیه غیرنظامیان و نظامیان که در عملیات آزادی سازی این شهر حضور دارند، استفاده کنند.

به گفته این کارشناسان، یک مرکز ساخت سلاح شیمیایی در شهر موصل عراق وجود داشته که ممکن است با آغاز عملیات نظامی در این شهر به سوریه منتقل شده باشد.

دستاورد کشیش گرجستانی از سفر کربلا

کشیش گرجستانی، سفر به نجف و کربلای معلی را بهترین و ارزشمندترین دستاورد زندگی خود عنوان کرد.

مالخاز سونگولاشویلی در گفت وگو با روزنامه ینی مساوات گفت: وقتی با فلسفه عاشورا آشنا شدم، این رویداد حاکم بر تمام روحم شد و گفتم دیگر نمی توانم به آن بی اعتنا باشم. وی اضافه کرد: مسلمانان و مسیحیان باید در روز عاشورا علیه بی عدالتی، ظلم و جنایت در کنار هم قرار بگیرند./ ایرنا

احتمال انتخاب یک زن به سمت سفیری در سازمان ملل توسط ترامپ

دو منبع آگاه گزارش دادند دولت دونالد ترامپ، یک زن هندی تبار به نام نیکی هیلی، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی را به عنوان سفیر آینده این کشور در سازمان ملل در نظر گرفته است. / آسوشیتدپرس