آرشیو یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۹
صفحه آخر
۱۲

تظاهرات در مالزی، اندونزی و بنگلادش علیه نسل کشی مسلمانان میانمار

هزاران نفر از مسلمانان در کشورهای مختلف شرق آسیا علیه نسل کشی مسلمانان میانمار تظاهرات کردند و نسبت به این جنایت دولت میانمار موضع گرفتند.

در داکا، پایتخت بنگلادش، حدود 5 هزار مسلمان پس از برپایی نماز جمعه، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند. در کوالالامپور پایتخت مالزی، جاکارتا پایتخت اندونزی و بانکوک تایلند هزاران نفر به خیابان ها آمدند و اقدام دولت میانمار نسبت به پاکسازی نژادی در این کشور را محکوم کردند. وزارت خارجه مالزی با صدور بیانیه ای اعلام کرد از دولت میانمار می خواهد تمام تدابیر لازم برای مهار روند پاکسازی نژادی علیه مسلمانان روهینگا در ایالت «راخین شمالی» را اتخاذ کند.

برخی از مسلمانان روهینگایی که موفق به عبور از مرز شده اند از جنایات فجیع سربازان میانمار شامل کشتار، شکنجه و تجاوز در غرب کشور خبر داده اند. در این منطقه از میانمار هزاران تن از اقلیت روهینگا زندگی می کنند که اکنون قربانی نگاه نژادپرستانه ارتش میانمار شده اند.

طی هفته های اخیر دولت مورد حمایت غرب در میانمار صدها مسلمان را قتل عام و هزاران نفر را نیز آواره کرده است. این جنایت ضدبشری با انفعال یا سکوت سازمان های مدعی دفاع از حقوق بشر و به خصوص سازمان ملل مواجه شده است. چندی پیش سازمان ملل تنها در گزارشی اعلام کرد که موارد متعدد نقض حقوق مسلمانان روهینگیا در میانمار «می تواند» جنایت علیه بشریت محسوب شود!

به گزارش تسنیم، از اواخر مارس سال گذشته «سان سو شی»، برنده جایزه صلح نوبل! پس از برگزاری انتخاباتی در میانمار، قدرت را در این کشور به دست گرفت. وی از زمان آغاز این دوره از خشونت ها، هیچ موضع جدی در این باره اتخاذ نکرده و بعضا حتی از این جنایت هم دفاع کرده است.