آرشیو یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۹
اقتصادی
۴

عضو سازمان نظام مهندسی تهران: متغیربودن ضوابط شهرسازی موجب تخریب ساختمان ها زودتر از موعد می شود

عضو سازمان نظام مهندسی تهران گفت: زنجیره ساخت و ساز در کشور ایرادهای بسیاری دارد.

مهدی روانشادنیا با تاکید بر اینکه زنجیره ساخت و ساز در کشور ایرادهای بسیاری دارد گفت: متغیر بودن ضوابط شهرسازی و اجازه ساخت و افزایش طبقات واحدها باعث می شود ساختمانی که هنوز عمر فیزیکی آن تمام نشده است تخریب شود که این امر باعث افزایش ارزش اقتصادی فردی اما به ضرر اقتصاد کشور می شود.

وی افزود: برای تایید اینکه زنجیره ساخت و ساز در کشور ایرادهای بسیاری دارد باید برای آن مثالی زد که به طور مثال در استفاده از مصالح ساختمانی، استاندارد اجباری نداریم و در جاهایی هم که وجود دارد از استانداردها استفاده نمی شود.

روانشادنیا با بیان اینکه در تهران 600 تولیدکننده تیرچه وجود دارد خاطرنشان کرد: کمتر از 50 تولیدکننده دارای استاندارد از سازمان استاندارد هستند و اغلب سازندگان در استان تهران از تیرچه های فاقد استاندارد استفاده می کنند.

به گفته وی، اگر ساختمانی با کیفیت مناسب طراحی و ساخته شود به دلیل رعایت نکردن فرایند نگهداری، عمر مفید ساختمان کاهش می یابد.

روانشادنیا با بیان اینکه بین ارائه خدمات حرفه ای و کیفیت ساخت ارتباط مستقیم وجود دارد، تصریح کرد: ساختمان در متراژ پایین برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی ندارد بنابراین از خدمات استفاده نمی کند و کیفیت را پایین می آورد.