آرشیو یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۹
ورزشی
۹

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد تاکید کرد: طلای جهان را از احسان پور و حسین خانی می خواهم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان با بیان اینکه از نفرات با تجربه در تورنمنت باکو توقع کسب نتایج بهتر از اینها را داشته است، گفت: حضور در جام علی یف محک خوبی برای کشتی آزاد ایران بود. گزیده ای از تازه ترین صحبت های محمد طلایی در ادامه می آید:

* بیشتر نفرات ما در این تورنمنت کشتی گیرانی بودند که در مسابقات قهرمانی کشور به روی تشک رفته بودند و فکر می کنم به دلیل کاهش وزن، بدنشان در این تورنمنت تحلیل رفت و آن طور که باید نتوانستند خود را بر روی تشک نشان دهند.

* در مجموع عملکرد تیم بد نبود و این تورنمنت میدان خوبی برای کشتی گیران ایران بود تا محک جدی بخورند. امیدوارم با شناسایی نقاط ضعف و قوت در چنین تورنمنت هایی بتوانیم در میدان های مهم نتایج خوبی را برای کشتی ایران رقم بزنیم.

* خوشبختانه احسان پور و حسین خانی ما به لحاظ بدنی در شرایط خوبی قرار دارند و از لحاظ روحی و روانی نیز در شرایط نسبتا خوبی هستند. قطعا توقع کسب مدال طلااز احسان پور و حسین خانی را داریم چرا که هر دو کشتی گیر ما توانسته اند خوب های دنیا را شکست دهند و به لحاظ تجربه در وضعیت بسیار خوبی قراردارند. آنها در شرایط مختلف بالاو پایین شده اند و الان زمان مناسبی است که به حق خود برسند. کشتی آزاد ایران در شرایطی است که اکثریت نفراتش یکی از شانس های اصلی رسیدن به مدال در جهان هستند.

* آخرین اردوی تیم ملی پیش از حضور در مسابقات جهانی از امروز در خانه کشتی آغاز می شود و تا زمان اعزام به این رقابت ها ادامه خواهد داشت.

* نفرات المپیکی هم در این مدت در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و به تمرین پرداختند.ان شاءالله پس از مسابقات جهانی مجارستان استارت کارمان را برای حضور در رقابت های جام جهانی خواهیم زد و از میان نفرات اصلی، جوانان و جام تختی بهترین ها را برای حضور در جام جهانی انتخاب خواهیم کرد.

* فعلابه حسن یزدانی گفته ایم به اردو بیاید و تمرین کند. باید پس از پشت سر گذاشتن تمرینات استقامتی شرایط او مورد بررسی قرار گیرد تا مشخص شود افزایش وزن او به دلیل افزایش چربی بوده یا خیر. سپس در این باره تصمیم گیری خواهیم کرد. مطمئنا بهترین تصمیم که به نفع حسن یزدانی و کشتی ایران باشد را اتخاذ خواهیم کرد.