آرشیو یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۹
اخبار کشور
۱۰

نمایندگان خوزستانی تاکید کردند: انتظار از رئیس جمهور برای حل مشکلات مردم در سفر به خوزستان محقق نشد

مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد انتظار از رئیس جمهور برای رسیدگی به مشکلات مردم استان در سفر روحانی به این استان محقق نشد.

اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان در نامه ای با موضوع سفر یک روزه حسن روحانی رئیس جمهور به این استان تاکید کرد: استان خوزستان به عنوان قطب اقتصادی که توسعه کشور مدیون این استان است سرزمین شهادت و ایثار با 4/5 میلیون جمعیت و با تنوع قومیت به عنوان دروازه تشیع دارای مردمی ولایتمدار و عاشق اهل بیت که بارها وفاداری خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ثابت نموده اند دارای مشکلات عدیده ای از جمله بیکاری جوانان تحصیل کرده و رسیدگی به احیای زمین های کشاورزی طرح مقام معظم رهبری، بحث آب شرب و فاضلاب شهرستان ها، موضوع انتقال آب و پدیده ریزگردها و آلودگی محیط زیست و همچنین مسائل آموزشی و درمانی و در بحث صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی و بنادر حمل و نقل جاده ای و سرمایه گذاری بخش خصوصی و... که نیاز به توجه ویژه و یک عزم ملی و اساسی دارد.

در ادامه این نامه آمده است: انتظار بحق مردم استان از ریاست محترم جمهور سفری هدفمند... در قالب یک برنامه دو الی سه روزه جهت رسیدگی به مشکلات مطروحه و دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم از جمله دیدار با علما، دانشگاهیان و فرهنگیان، کشاورزان، ورزشکاران، هنرمندان و خانواده معزز شهدا و ایثارگران، نخبگان و کارآفرینان و فعالان اقتصادی و تشکیل هیئت دولت در یک جلسه شورای اداری جهت رفع مشکلات موجود بود که متاسفانه در استان محقق نگردید.

نمایندگان استان خوزستان افزودند: ضمن اعتراض به شیوه این سفر که با ضعف برنامه ریزی مسئولین همراه بود، انتظار و توقع بحق نمایندگان و مردم شریف استان خوزستان از جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری برنامه ریزی برای حضور هیئت دولت در یک سفر ویژه به منظور بررسی مشکلات اساسی و اتخاذ تصمیمات شایسته در شان مردم شریف استان تا پایان سال جاری می باشد.