آرشیو یکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۹۹
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

تعلیق مذاکرات عضویت در اتحادیه اروپا /پاداش خوش خدمتی ترکیه

«پاداش اروپا به خوش خدمتی های اردوغان به غرب و اروپا، تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و تهدید به تحریم اقتصادی بود».

روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: قطعنامه تعلیق مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در شرایطی صادر شد که مارتین شولتز رئیس پارلمان اروپا طی روزهای گذشته ترکیه را به تحریم اقتصادی توسط این اتحادیه تهدید کرده بود.

اگرچه رای پارلمان اروپا الزام آور نیست ولی از آنجا که قرار است در دستور کار اجلاس سران اتحادیه اروپا قرار گیرد و طی 3 هفته آینده توسط سران اتحادیه بررسی شود، در صورت تایید آنان، قطعیت یافته و عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا باز هم با تاخیر مواجه خواهد شد.

بدین ترتیب، حتی خوش خدمتی های اردوغان و دستیارانش با محور غربی- عبری- عربی هم نتوانست اوضاع را برای همیشه به کام طرفداران احیای حکومت نوعثمانی تغییر دهد و تثبیت کند. اردوغان طی سال های اخیر در حمایت از تروریسم لجام گسیخته در منطقه سنگ تمام گذاشت و با تمامی توان، اکنون سالهاست که پایگاه هوایی اینجرلیک به کانون توطئه علیه کشورهای همسایه ترکیه به ویژه علیه سوریه و عراق تبدیل شده و سیل عظیم تروریست های اجاره ای از 85 کشور جهان در پشت مرزهای مشترک ترکیه با سوریه و عراق سازماندهی و تجهیز می شوند و پس از اجرای دوره فشرده آموزشی برای جنایت و کشتار به سوریه و عراق اعزام می گردند. همین پدیده باعث دامن زده شدن به موج مهاجرت شهروندان سوری و عراقی شد که به ادعای مقامات رسمی ترکیه بین 2/5 تا 3 میلیون نفر در حال حاضر به خاک ترکیه پناه برده اند.

این روزنامه می افزاید: ماه عسل اردوغان و سایر حامیان تروریسم بسیار کوتاه تر از آن چیزی شود که انتظار می رفت... اکنون اردوغان همچون یک تاجر ورشکسته به تقصیر، نه تنها اعتبار و حیثیت خود را از دست داده، بلکه به خاطر خوش خدمتی به دشمنان ملت های مسلمان، بی آبرو هم شده است.