آرشیو سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۸۳
ورزش
۱۵

صندلی های ایران در مراسم AFC خالی است

آقای تاج داستان حضور در مراسم برترین های فوتبال آسیا به کجا رسید؟

تصمیم من تحریم این مراسم است. قبلاگفته ام که نامه ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا تاثیر بسیار مثبتی داشت و آنها مجبور شدند که به فوتبال ایران بها بدهند. اما مشکل ما با آنها در شرایط کنونی فقط بحث مراسم و انتخاب بهترین ها نیست. ما به سیاستگذاری های مقامات فوتبال آسیا به تبعیت از نفوذ اعراب علیه ایران هم اعتراض داریم.

این همان انتقادی است که در بحث ضعف ایران در دیپلماسی بین المللی همیشه به مدیریت در فوتبال و ورزش ایران وارد بوده است.

من همان طور که گفتم چند ماه است که رییس فدراسیون فوتبال شده ام. تجربه نشان داده که با سکوت کردن و حرف نزدن مدام حق ایران ضایع شده است. ما به شدت بر سر برگزاری بازی ایران با سوریه در ورزشگاه سرمبان در آن شرایط بد جوی اعتراض کرده ایم و خواهان توضیح AFC هستیم. ما در ماجرای بازی نمایندگان ایران با عربستان در لیگ قهرمانان آسیا با AFC مشکل داریم. ما به آنها گفته ایم که مشکلی برای سفر به عربستان نداریم. اما این عربستانی ها هستند که شلوغ کردند و گفتند که ما به ایران نمی رویم و طبق همین درخواست آنها حکم دادند که بازی در زمین بی طرف برگزار شود. من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال می گویم که سیاست ما مقابله با اقداماتی خواهد بود که در کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه فوتبال کشورمان صورت می گیرد. پس تصمیم من این است که حضور در مراسم انتخاب بهترین های سال آسیا را تحریم کنیم.

کفاشیان، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا است و اعلام کرده که به ابوظبی سفر می کند.

به هر حال جلسه هیات رییسه afc هم آنجا قرار است، برگزار شود. ایشان باید در جلسه شرکت کنند. اما توجه داشته باشید که صندلی های ایران در مراسم برترین ها باید خالی باشد. چون حضور ما برای تایید تصمیمات و سیاستگذاری ها است. وقتی معترض هستیم نباید حضور داشته باشیم و به همین بهانه تلاش کنیم تا جلوی این جوسازی ها و مشکلاتی که برای ما درست می کنند را بگیریم. اگر در گذشته ضعفی بوده قبول دارم. اما الان دیگر سیاست ما سکوت نخواهد بود. مقابل بی عدالتی خواهیم ایستاد.