آرشیو یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۷۴۲
جهان
۸

رویداد

نگهبان شرکتی در لندن رئیس جمهوری گامبیا شد

«آداما بارو» توانست در انتخابات ریاست جمهوری گامبیا به حکومت 22ساله «یحیی جامع» پایان دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، «یحیی جامع» با پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری به «آداما بارو»، «پیروزی آشکار» او را تبریک گفت و افزود: مردم خواسته اند او دیگر در راس قدرت نباشد. او تاکید کرد که آماده همکاری با بارو است و در روند انتقالی به او کمک خواهد کرد. بارو متولد فوریه 1965 است و پس از گذراندن دوران دبیرستان برای یک شرکت خریدوفروش کار کرد و توانست رده ها را طی کند و مدیر فروش شود. او سپس در اوایل دهه 2000 میلادی راهی لندن شد و در رشته املاک و مستغلات درس خواند و هم زمان هم به عنوان نگهبان در شرکت آرگوس واقع در شمال لندن کار می کرد. او در سال 2016 برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از سوی ائتلافی متشکل از هفت حزب اپوزیسیون نامزد شد.

بودجه4/3 میلیارددلاری آمریکا برای مقابله با روسیه

مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا بودجه 4،3 میلیارددلاری را برای آنچه مبارزه با «تجاوز روسیه» عنوان کرد، در لایحه دفاعی این کشور گنجاند. به گزارش ایسنا از نووستی، کنگره آمریکا همچنین تامین مالی و همکاری نظامی با روسیه را ممنوع کرد. این لایحه پس از توافق نهایی مجالس آمریکا باید به امضای اوباما برسد تا زمینه اجرائی به خود بگیرد.

لایحه برکناری رئیس جمهور کره جنوبی در پارلمان

درحالی که سه حزب مخالف کره جنوبی لایحه ای را برای استیضاح رئیس جمهور این کشور به پارلمان ارائه کرده اند، انتظار می رود که صدها هزار نفر از مردم نیز با هدف برکناری رئیس جمهور به خیابان های سئول بروند. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین باری است که یک رئیس جمهور منتخب در کره جنوبی به خاطر رسوایی سیاسی استیضاح می شود. این لایحه که از سوی 171 نفر از اعضای پارلمان 300عضوی کره جنوبی امضا شده، اعلام می کند رئیس جمهور کره جنوبی قانون اساسی و قوانین جزایی کشور را نقض کرده است.