آرشیو دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۳
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد طلبه بسیجی شهید «محمدرضا حسن زاده»

خصم ظالم، یار مظلوم باشید

طلبه شهید محمدرضا حسن زاده در شهر مقدس قم در محله «قم نو» متولد شد. کودکی هایش در کوچه پس کوچه های ایام طی شد و به دوران درس و مدرسه رسید. دوره ابتدایی اش در مدرسه صنیع الدوله به سر آمد. دوره راهنمایی و مقطع متوسطه را در زرند طی کرد. پس از اخذ دیپلم رهسپار حوزه علمیه قم گردید. شش ماه از آن روزهای خوش عرفان و خداشناسی، اخلاق و تهذیب گذشته بود که ندایی آرامش او را ملتهب ساخت.

ندایی که برخاست، دست کمک و یاری بود تا سایه دیو فتنه و تجاوز را از آسمان شهر کنار زند. تا اینکه فتح المبین فتح روشن جاده های فردای او شد. بعد از دلاوری ها در عملیات فتح المبین به مرخصی آمد تا از همه خداحافظی کرده رهسپار دیار ابدیت گردد. او در خود احساس کرده بود. التماس دعایش برای شهادت بود و امیدش وصال یار. بیستم فروردین 1361 باز رهسپار جبهه شد و در 1361/2/26 در دیار خونین شهر، با نثار خون مطهرش به دیار حق شتافت.

قسمتی از وصیتنامه شهید: ای مردم غیور و انقلابی و شهید پرور ایران! بدانید خداوند شما را می آزماید و مواظب باشید از این امتحان الهی، پیروز و برنده بیرون آیید. بله، زمان «کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا» فرا رسیده و فریاد رسای «هل من ناصر ینصرنی» حسین (علیه السلام) به گوش ما رسید و این ما جوانانیم که باید به این نداهای الهی این مردان حق، لبیک گفته و به پشتیبانی از فرزندشان روح الله، این مرد خدا و این رهبر همیشه در صحنه مبارزه، که درود خدا و خلق خدا بر او باد، [برخیزیم].