آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۸۷
سیاست
۳
چهره - گفته

دولت احمدی نژاد زمین سوخته تحویل داد

گروه سیاسی| مصطفی معین در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت که در کشورهای جهان سوم به دلیل پویا نبودن نهادهای مدنی و آزاد نبودن مطبوعات، جنبش دانشجویی با مشکلات زیادی مواجه است اما خوشبختانه در ایران این جنبش پویا و فعال است و نقشی فرمایشی ندارد.

به گزارش ایلنا، جمله های کلیدی اظهارات مصطفی معین به شرح زیر است:

جنبش دانشجویی ایران پایدارترین و پویاترین جنبش اجتماعی ایران است و در همه مقاطع سرنوشت ساز بوده است. به طوری که بعد از انقلاب در جنگ تحمیلی و بازسازی کشور و در سال 88 و انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کننده ای ایفا کرد.

عدالت سیاسی یعنی اینکه همه افراد دارای فرصت های برابر برای تعیین سرنوشت خود باشند. آیا در انتخابات ما فرصت ها برابر است؟ همان طور که دیدید در انتخابات اخیر مجلس بسیاری از اصلاح طلبان تایید نشدند که این نشان از بی عدالتی سیاسی است. متاسفانه در استخدام ها و سخنرانی ها هم این بی عدالتی سیاسی دیده می شود.

در اقتصاد کشور نیز با مشکلات عدیده ای از جمله فسادهای مالی روزافزون روبه رو هستیم که این هم ناشی از سوء مدیریت است. در آن هشت سال یک زمین سوخته تحویل دولت جدید دادند البته بخشی از مشکلات هم به ناآگاهی خود مردم برمی گردد. مردم باید نسبت به حقوق خود، آگاه باشند تا مطالبه گری صحیح داشته باشند. مدیریت این نیست که با دادن ماهی 40 هزار تومان یارانه به مردم آنها را تحقیر کنیم، این یک تحقیر انسانیت است.

من از هیچ طیفی نمایندگی نمی کنم، فقط می دانم که قشر دانشجو باید پیشتاز باشد و اصلاح طلبان هم همین نظر را دارند. دانشجویان ما سالیان سال است که پیاده نظام یک حزب سیاسی نیستند، هر چند که حزب هم نداریم. اینکه برخی دانشجویان سوال می پرسند چرا در انتخابات مجلس برخی لیستی رای دادند باید بگویم که رای دادن به لیست یک چیز اجباری نبوده چرا که این کار قدمی برای تحزب گرایی است. من از آقای هاشمی انتقاد جدی نکردم. هاشمی در دیدگاه های سیاسی اش تحول ایجاد شده است و پدر فکری بنده یا اصلاح طلبان هم نیست. ایشان جزو استوانه های انقلاب بودند هر چند که با هاشمی رفسنجانی در برخی جهات اختلاف نظر دارم.