آرشیو سه‌شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۲۶
بازار دیجیتال
۲۶

بررسی کرد:رشد بازار تبلت به کمک هیبریدی ها

طراحی باریک و سبک در ترکیب با صفحه نمایش لمسی، رشد تبلت های هیبریدی را تضمین می کند

دنیای اقتصاد: بازار تبلت ها که در سال های اخیر رونق خوبی داشته، حالارو به کاهش گذاشته است. بررسی های موسسه تحقیقاتی IDC در این زمینه نشان می دهد که میزان صادرات جهانی انواع تبلت تا پایان سال 2016 با کاهش سالانه 12 درصدی به 3/ 182 میلیون دستگاه می رسد. کارشناسان و تحلیلگران بازار معتقدند که بازار جهانی تبلت ها در سال 2018 با وجود آنکه رشد می کند، همچنان به صورت تک رقمی جلو می رود، چون به خاطر روند رشد کند تبلت های جداشدنی یا هیبریدی است.

«جیتش عبرانی» یکی از کارشناسان IDC در این مورد می گوید: «مزایای یک طراحی باریک و سبک در ترکیب با یک صفحه نمایش لمسی رشد بازار تبلت های هیبریدی را تضمین می کند، اما رقابت این محصولات با نوت بوک های هیبریدی و باریک که این روزها طرفداران زیادی هم دارند باعث شده است که روند رشد این تبلت ها کند شود. این تغییر خوبی برای تولیدکنندگان است که همزمان متوسط قیمت فروش نوت بوک ها و تبلت ها با فاصله نزدیکی در حال افزایش است.»

از دیدگاه جغرافیایی رونق تبلت ها در بازارهای در حال توسعه همچنان تا سال 2018 رو به کاهش است، سپس روند رشد تا دو سال بعد از آن ثابت باقی می ماند. در حالی که انتظار می رود این بازارها در بخش تبلت های جداشدنی شاهد رشد باشند، این کاهش نامتناسب در بازار تبلت های ساده تا سال 2020 بدون هیچ رشدی ادامه خواهد داشت.

در مقابل انتظار می رود بازارهای توسعه یافته شاهد رشد تک رقمی بازار تبلت تا سال 2020 باشند، در حالی که کاهش فروش تبلت های ساده با رونق بازار تبلت های جداشدنی جبران می شود. «جین فیلیپ بوچارد» یکی دیگر از تحلیلگران IDC معتقد است: «تغییر به سمت تبلت های جداشدنی اجتناب ناپذیر است، اما تبلت های ساده همچنان و با ورود محصولات جدید مناسب و کاربردی باقی می مانند. با توسعه اینترنت اشیا و بازارهای حاشیه ای آن انتظار می رود همچنان تقاضا برای خرید تبلت های ساده در بازار تا دوبرابر بیشتر از تبلت های جداشدنی باشد.»