آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۵
شهرستان ها
۷

معرفی 340 فرصت سرمایه گذاری در خوزستان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان از معرفی 340 فرصت سرمایه گذاری با ارزش سرمایه گذاری 156 هزار میلیارد تومان در نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان خبر داد.

اهواز- خبرنگار کیهان: «سیدعلی بحرینی مقدم» اظهار کرد: این نمایشگاه در دو سطح ملی و بین المللی و در فضای چهار هزار مترمربع در چهار سالن با 130 غرفه برگزار می شود و مهمانانی از کشورهای روسیه، عمان، عراق، ایتالیا، کانادا و آفریقای جنوبی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی خوزستان را بیشتر با نفت می شناسند، در حالی که نفت تنها یکی از ظرفیت های خوزستان در موضوع سرمایه گذاری است افزود: فقدان مجری واحد برای صدور مجوز سرمایه گذاری دراستان مانع شده تا سرمایه گذاران رغبت سرمایه گذاری در استان را داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، توسعه منطقه ای و امور بین الملل استانداری خوزستان تاکید کرد: به همین خاطر آسان کردن مسیر صدور مجوز برای سرمایه گذاران از اولویت های برنامه های اقتصادی استان است و به دنبال یک پنجره واحد هستیم که در حداقل زمان ممکن مجوز لازم برای سرمایه گذاری در استان صادر شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز با بیان اینکه 40 شرکت بزرگ دانش بنیان استان به معرفی 110 فرصت سرمایه گذاری خود می پردازند اظهار کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار این فرصت به شرکت های دانش بنیان داده شده تا بتوانند به جذب سرمایه گذار بپردازند و این امر در راستای برنامه ها و مصوبه های کارگروه اقتصاد مقاومتی است.

امید حاجتی از دیگر ویژگی های این نمایشگاه را ارائه فرصت به شهرداری ها بخصوص شهرداری های کوچک عنوان کرد و افزود: به شهرداری هایی که امکان حضور و ارائه ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری خود را درنمایشگاه های بزرگ ندارند، فرصتی داده شده تا بتوانند در جهت توسعه شهرهای خود به جذب سرمایه گذار بپردازند.

نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان خوزستان از چهارم آذرماه برگزار شده و تا فردا ادامه دارد.