آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۵
اقتصادی
۴

وزیر صنعت: سالانه 13 میلیون چک برگشتی کشیده می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط فعلی کشور سالانه تا 13میلیون چک برگشتی کشیده می شود.

محمدرضا نعمت زاده در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی کیف، کفش، چرم و صنایع وابسته با بیان اینکه صنعت کفش ما رو به پیشرفت است، اظهار کرد: البته در بخش های مختلف کمبودهایی وجود دارد اما نسبت به چند سال گذشته در این صنعت تحول ایجاد شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه در این صنعت میزان ارز آوری چقدر است، اظهار داشت: سالانه بین 110 تا 120 میلیون دلار کیف، کفش و صنایع وابسته به آن از تولیدات داخل صادر می شود اما جا دارد تا این میزان به مراتب افزایش یابد.

نعمت زاده با بیان اینکه بین 110 تا 120 هزار نفر در صنعت کیف و کفش کشور اشتغال دارند، بیان داشت: تعدادی از این واحدها صنعتی و تعدادی به صورت صنوف تولیدی هستند که سالانه نزدیک به 200 میلیون جفت کفش در کشور تولید می کنند. حدود 120 میلیون جفت کفش توسط واحدهای صنعتی و 80 میلیون هم توسط صنوف تولید می شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای رشد تولیدات کفش بازار آن است، اظهار داشت: اگر خریداران نسبت به تولیدات داخلی بی توجه باشند این بخش رشد نخواهد کرد.

درهمین حال وزیر صنعت در چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک اظهار کرد: براساس تفاهمات صورت گرفته با منطقه اوراسیا شامل روسیه، روسیه سفید، قزاقستان و ارمنستان تجارت ترجیحی آنها با ایران تا دو ماه آینده آغاز می شود و بعد به سمت تجارت آزاد با کشورهای اوراسیا خواهیم رفت.

به گزارش تسنیم، نعمت زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: در شرایط فعلی کشور سالانه 12 تا 13 میلیون چک برگشتی کشیده می شود. این در حالی است که چک کشیده شده باید همان روز نقد و پرداخت شود در غیر این صورت به از دست رفتن سرمایه بنگاه های اقتصادی یعنی اعتماد تمام می شود.