آرشیو چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۵
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

انتقاد دادستان کل کشور از عملکرد وزارت ارشاد در حوزه فضای مجازی

دادستان کل کشور خطاب به برخی مسئولان گفت: برخی دستگاه ها در حوزه فضای مجازی کوتاهی می کنند و امروز می گوییم کوتاهی های شماست که باعث ایجاد فضای آلوده و فعالیت شبکه های ضددین در این کشور می شود.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نشست «پی جویی موثر و کارآمد جرائم سایبری بر استقلال فضای مجازی» تاکید کرد و گفت: در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه گاهی به دوستان می گوییم و رسما عرض می کنم که از دست اندرکاران گله مندم و آنها اهتمام لازم را ندارند. البته از جمله کسانی که عضو مقید این گروه است پلیس فتا است اما ای کاش همه دستگاه ها در این زمینه جدی تر عمل کنند و حضور مرتب داشته باشند. این درحالی است که گاهی خود اعضا نمی آیند و معاونینشان را می فرستند.

وی گفت: وزارت ارشاد متاسفانه از دستگاه هایی است که نمره خوبی به آن نمی دهم و این را آمار نشان می دهد. بنده آمار هفتگی را مشاهده می کنم و برخی در عملکرد صفر هستند. باید احساس مسئولیت بکنیم.

منتظری تصریح کرد: چند روز پیش وزیر کشور نیز گفت که ولنگاری در فضای مجازی افزایش یافته است. بنابراین دستگاه های اجرایی نباید کوتاهی کنند و برای شبکه هایی که ضداخلاق و دین کار می کنند باید ورود جدی تری داشته باشند.

وی ادامه داد: دستگاه ها در این عرصه کوتاهی می کنند کوتاهی های شماست که باعث ایجاد فضای آلوده و فعالیت شبکه های ضد دین در این کشور می شود. اگر کوتاهی من و شما موجب فساد اخلاقی و آسیب به جامعه شود آیا می توانید پاسخ خدا را بدهید؟ سیاست بازی ها و حرف های عوام فریب را کنار بگذارید! مرگ بر این آزادی های غربی که همه چیز را به نابودی می کشاند. این آزادی نیست بلکه کمال اسارت است.