آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۰
سیاسی
۷

هاشمی رفسنجانی: سرمایه گذاران خارجی در ایران امنیت دارند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: سرمایه گذاران خارجی در ایران امنیت کامل دارند، به بنادر، دریاها و راه های مختلف دسترسی داشته و می توانند از نیروی کار ارزان و مجرب بهره مند شوند. ایران کشوری ماجراجو نیست و توسعه سرمایه گذاری در حوزه معادن یکی از اولویت های سیاست کلی اش است.

به گزارش ایسنا، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی روز گذشته در دومین اجلاس معدن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: برای سرمایه گذاران یا شرکت هایی که می خواستند با ما همکاری کنند محدودیت هایی وجود داشت که آنها را برداشته ایم. این موضوع در اصل سیاست های کلی نظام که به امضای رهبری رسیده و منتشر شده است کاملا مشهود است. البته گفتنی است که بزودی این ابلاغیه در مجمع تشخیص مصلحت نظام بازنگری خواهد شد و آنها را به روز خواهیم کرد.

وی در ادامه نیز به امنیت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه برای سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: بنادر و دریاها نیز در اختیار توسعه سرمایه گذاری ایران است. یعنی سرمایه گذاران براحتی از کریدورهای شمال و جنوب و شرق و غرب استفاده خواهند کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه با اشاره به همکاری های دولت تدبیر و امید در زمینه توسعه خارجی نیز گفت: با آمدن دولت آقای روحانی و سر کار آمدن نیروهای کیفی و مدیران مجرب زمینه برای ایجاد فعالیت های اقتصادی فراهم شده است. اینکه این دولت توسعه اکتشافات را در اولویت قرار داده، کار بزرگی است که به بخش خصوصی فرصت فعالیت می دهد.

هاشمی رفسنجانی در پایان اظهار کرد: سرمایه گذاران الان با کشوری ماجراجو روبه رو نیستند. صداهایی که گهگاه از این طرف و آن طرف می شنویم اقلیت کشور ما هستند. توده مردم و نیروهای نخبه ما پیرو سیاست هایی که گفتم هستند. انتظار داریم با توجه به وقتی که گذاشتیم و با تعامل و همکاری که صورت گرفته است موفقیت های خوبی به دست آوریم.