آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۹۲
سیاست
۳
سوژه روز

محمود صادقی: از رییس قوه قضاییه عذرخواهی می کنم

گروه سیاسی| محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس که در هفته های گذشته به دلیل صدور حکم جلب سیار و تلاش برای بازداشتش با واکنش های زیادی روبه رو شده بود، روز گذشته در مراسمی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک از رییس قوه قضاییه به دلیل آنچه که در روز هفدهم آذر ماه در دانشگاه شیراز گفته بود، عذرخواهی کرد. بر این اساس نماینده مردم تهران تاکید کرد: در جلسه ای که در شیراز داشتم، اظهارات نسبتا تندی نسبت به رییس قوه قضاییه داشتم که جا دارد در اینجا بابت آن از رییس دستگاه قضا عذرخواهی کنم.

به گزارش ایلنا، محمود صادقی نماینده لیست امید در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: نمی توان مصونیت نمایندگان را نادیده گرفت. نباید فضایی باشد که نمایندگان از گفتن حقیقت واهمه داشته باشند و لرزه بر اندام شان باشد. صادقی خاطرنشان کرد: نباید این فضا را به وجود آورد که نماینده نگران آن باشد که با گفتن حقیقت در دوره بعد، رد صلاحیت شود. نماینده نباید تعقیب قضایی شود یا شبانه اقدام به جلب او کنند. نماینده لیست امید یادآور شد: در مورد شکایت ها از بنده نخستین آن مربوط به دانشجویان بورسیه است که برخی بورس نبوده اند. آن بورسیه ها از نظر بنده غیرقانونی است. در حالی که من به بورسیه ها کاری ندارم و این روند را سالم نمی دانم، تا به حال زبان نگشوده ام و نگفته ام که پسر فلان روحانی، وزیر، معاون رییس جمهور و... در این لیست بورسیه ها بوده اند که اگر دادگاهی شوم، کاملاآنها را افشا می کنم.

صادقی در جمع دانشجویان دانشگاه اراک گفت: حتی اگر پسر بنده هم خلافی کرده است، می توانند آن را دستگیر کنند، حال چه شبانه و چه به شکل های دیگر. نماینده مردم تهران تاکید کرد: چندین بار در ایام جنگ تا لب شهادت رفته ام و اکنون نیز خوشحال می شوم به این درجه نایل شوم. صادقی در پایان گفت: بنده در جلسه ای که در شیراز داشتم، اظهارات نسبتا تندی نسبت به رییس قوه قضاییه داشتم که جا دارد در اینجا بابت آن از رییس دستگاه قضا عذرخواهی کنم.