آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۰
فرهنگ و هنر
۲۲

علیرضا افتخاری: شجریان یکی از نوابغ موسیقی است و شاید دیگر تاریخ نتواند چنین شخصیتی را ببیند

دور همی باشکوه هنرمندان متولد پاییز

نرگس عاشوری

جشن تولد هنرمندان متولد ماه آبان و آذر به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت ظهر یکشنبه (21 آذرماه) در مجموعه باغ زیبا برگزار شد. در این مراسم که دو چهره مطرح عرصه موسیقی فضل الله توکل و لوریس چکناواریان نیز حضور داشتند به سبک و سیاق اغلب دورهمی های اهالی این حوزه با آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان همراه بود؛ «دل بیمار شد از دست رفیقان مددی / تا طبیبش به سر آریم و دوایی بکنیم».

علیرضا افتخاری یکی دیگر از اهالی موسیقی متولد آذرماه که به عنوان نخستین متولد این ماه روی سن حاضر شد با زمزمه این بیت از اشعار حافظ از حاضران خواست تا برای سلامتی و آرزوی طول عمر این استاد مسلم موسیقی دست به دعا بردارند. این خواننده که امسال 60 ساله می شود، گفت: تنها چیزی که مدتی است من را از روحیه و چیزی که بودم خارج کرده، بیماری استاد محمدرضا شجریان - خواننده پیشکسوت - است.او افزود: نگاه قشنگ و همیشه نگران استاد شجریان به امثال بنده حقیر، شما بزرگان و این سرزمین عزیز بوده است.

وی افزود: شجریان یکی از نوابغ موسیقی است و شاید دیگر تاریخ نتواند چنین شخصیتی را ببیند. در ابتدای این مراسم عباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، اطلاعاتی درباره برنامه های این موسسه ارائه کرد و از بازسازی و خرید ساختمان جدید برای این موسسه خبر داد.

علی مرادخانی نیز در سخنانی کوتاه بخش عمده هنر را تکریم و تجلیل از افراد فعال این عرصه عنوان کرد. لوریس چکناواریان، مهدی آذرسینا، فضل الله توکل، غلامعلی لطیفی، منصور خلج، داریوش اسدزاده، مهدی طوسی، علی اکبر صادقی، محمد نگینی، سیدحمید ساسانی، راضیه تجار، محمدرسول محمدی فرد، خسرو عمارلویی، شمسی فضل اللهی، شاپور رحیمی، عباس ملکی، اسدالله تابع منش، سیدمحسن آقانباتی، اسماعیل خلج، پرویز بیگی حبیب آبادی، اصغر همت، هرمز سیرتی و سیدعلی محمد صنعتی هنرمندان متولد آبان و آذرماه بودند که در این مراسم از آنها قدردانی شد.

در پایان متولدان این دو ماه، شمع کیک تولدشان را فوت کردند و عکس یادگاری گرفتند.