آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۰
فرهنگ و هنر
۲۲
ادبیات

آیدا سرکیسیان: اشتیاق و علاقه مردم به شاملو و شعر او ما را بر سر ذوق می آورد

معرفی برگزیدگان دومین جایزه شاملو

برگزیدگان دومین دوره جایزه احمد شاملو صبح دیروز (یکشنبه) همزمان با نود و یکمین زادروز احمد شاملو معرفی شدند. آیداعمیدی به خاطر مجموعه شعر «لشکر شکسته خورده کلمات» به عنوان برگزیده این دوره از این جایزه معرفی شد.

هیات داوران این اثر را به خاطر زبانی موجز و منسجم با واژه هایی که در پیوند موسیقایی با یکدیگر به لحن شعر تشخص بخشیده اند، استفاده خلاقانه از کلمات آشنای زندگی و اقلیم جنوب کشور، بیان غیرمستقیم تجربه هولناک جنگ، بازتاب ترس و اضطراب ناشی از زندگی در جهانی ناامن با خلق استعاره ها و زبانی زنانه، خوانش پذیری برای طیف گسترده ای از مخاطبان و برخورداری از ظرفیت خوانش های چندگانه و خلاقانه، به عنوان برگزیده اول دومین دوره جایزه شعر شاملو معرفی کرد. همچنین هیات داوران دو مجموعه شعر «زمین کره سیاسی بود»، سروده سمیه (شوکا) حسینی و «مسافرت از اتاق تا بیرون بالعکس» سروده شهریار وقفی پور مشترکا با عنوان برگزیدگان دوم این جایزه معرفی شدند.

هیات داوران همچنین مجموعه شعر «عصر را در نیمه دیگرت برمان» سروده عطیه عطارزاده و مجموعه شعر «هیچ کس مراقب سایه ها نیست» سروده الینا نریمان را شایسته تقدیر دانست. بر اساس این گزارش، حافظ موسوی دبیر دومین دوره جایزه شاملو در نشست خبری این جایزه گفت: زمانی که شاملو زنده بود و موسسه ای به اسم ایشان تاسیس شد همواره به فکر این بود که حرکتی در حمایت از شعر نسل جوان اتفاق بیفتد و جایزه ای برگزار شود و موسسه الف بامداد به مدیرعاملی عبدالله سالم و با ریاست آیدا سرکیسیان جایزه شاملو را بنیان گذاشت. در بخش دیگری از این نشست، لیلی گلستان از اعضای هیات داوران بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و از اینکه زن ها در این رقابت درخشیدند ابراز خوشحالی کرد.