آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۰
ایران زمین
۱۹
تک خبر

اتصال ارومیه به شبکه ریلی کشور

ارومیه تا پایان دولت یازدهم به شبکه ریلی سراسری متصل می شود.

به گزارش ایرنا، «محمدباقر نوبخت»، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه بازدید از خط آهن مراغه - ارومیه با اشاره به اینکه دولت برای تسریع در اجرای این خط آهن طی امسال، مازاد برپیش بینی، اعتبار هزینه کرده، گفت: امسال 850 میلیارد ریال اعتبار به این طرح اختصاص یافته بود درحالی که یک هزار و 650 میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شده است.وی با اشاره به اختصاص اعتبار قابل توجه به طرح راه آهن ارومیه - مراغه، اظهار داشت: در قالب این اعتبار، پوشش مطالبات معوق پیمانکار نیز لحاظ و بخشی از این مطالبات پرداخت می شود.

به گفته وی، مسیر ریلی مراغه تا ارومیه 180 کیلومتر طول دارد و از این میزان 108 کیلومتر تا ایستگاه نقده به مرحله اجرا گذاشته شده و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد. برای تکمیل این طرح برنامه ریزی های مدونی وجود دارد ومجریان طرح در حال انجام بخش های مختلف آن هستند.معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، ساخت5 طرح راه آهن را در قالب طرح های زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی یکی از وظایف دولت تا پایان امسال عنوان کرد و گفت: راه آهن مراغه - ارومیه نیز جزو این طرح هاست و مجریان در سایه تامین اعتبار کامل برای این طرح، با مشکل مالی مواجه نیستند.نوبخت روز شنبه گذشته پس از بازدید از طرح های عمرانی آذربایجان شرقی، با استقبال مسئولان استانی وارد ارومیه شد و علاوه بر بازدید از ایستگاه راه آهن ارومیه، در جریان اقدام های عمرانی انجام گرفته در بخش های مختلف و بویژه حوزه خط آهن قرار گرفت.

300 میلیارد تومان به ستاد احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین اعلام کرد که 300 میلیارد تومان به ستاد احیای دریاچه ارومیه تخصیص داده شده که این ستاد پس از پیگیری آن را دریافت می کند.

وی ادامه داد: اعتبارات طرح های عمرانی در سطح کشور 7 هزار میلیارد تومان است که در مرداد ماه سال 95 مبلغ 3 هزار و 500 میلیون تومان یعنی 50 درصد آن را تخصیص دادیم. آذربایجان غربی نیز 50 درصد اعتبار اختصاص یافته را گرفته و در سفر رئیس جمهوری هم 82 درصد آن تخصیص یافت.