آرشیو دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۰۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

با بخشش اولیای دم صورت گرفت: رهایی قاتل از چوبه دار

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین گفت: قاتل 27 ساله، در آستانه اجرای حکم با رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر از قزوین، حجت الاسلام صادقی نیارکی درباره جزئیات قتل اظهار داشت: در یکی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال 83 در اطراف روستایی در تاکستان یک مورد قتل با تفنگ شکاری به وقوع پیوست. در جریان تحقیقات مشخص شد 3 برادر به نام های علیرضا، اکبر و اصغر با فردی به نام غلامرضا بر سر چرای دام درگیر و متعاقب آن، علیرضا با تفنگ شکاری اش در حضور چند شاهد و پدر مقتول به غلامرضا شلیک و پس از اصابت تیر به سینه مقتول موجب قتل نامبرده شد.

وی افزود: از آنجایی که قاتل فراری بود دادگاه او را غیابی به قصاص نفس محکوم کرد و این رای مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت. صادقی نیارکی گفت: قاتل سال 93 دستگیر و منکر قتل شد و دادگاه با حضور شهود برگزار و متهم به قتل را به قصاص نفس محکوم کرد و این رای مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به دنبال ارجاع پرونده به شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین و انجام تمهیدات و تعیین وقت جهت اجرای حکم، سحرگاه دیروز در حین اجرای حکم و با حضور اولیای دم مقتول و مقامات قضایی و انتظامی خانواده مقتول با گذشت قاتل زندگی دوباره را به وی بخشیدند.