آرشیو چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۶۹۴
جامعه
۱۳
ویژه

د رخشش معلولین ایرانی د ر فستیوال نابینایان تونس

اعتماد | هنرمند ان نابینای ایرانی موفق به کسب عنوان برتر د ومین فستیوال بین المللی نابینایان تونس شد ند.

اصغر شیرزاد ی، مد یرعامل شرکت تعاونی معلولین ایران، فتح جم، با اعلام این خبر گفت: د ر این د وره از فستیوال بین المللی نابینایان که از 11 تا 14 آذرماه د ر تونس برگزار شد، گروه موسیقی نوای «جم» به نمایند گی از ایران حاضر و د ر نهایت موفق به کسب عنوان بهترین گروه موسیقی شد.

وی با ذکر اینکه د ر این د وره از فستیوال یاد شد ه 11 گروه موسیقی نابینایان از کشورمختلف جهان شرکت د اشتند، گفت: فرانسه، مراکش، عراق، لبنان، مصر، تونس و... از جمله کشورهای حاضر د ر این رقابت بین المللی هنری بود ند.

شیرزاد ی د ر بخش د یگری از سخنان خود گفت: همچنین به پیشنهاد این مجموعه، از امسال بخش نمایشگاه صنایع د ستی تولید ی معلولین هم د ر این فستیوال گنجاند ه شد که با استقبال بی نظیری از سوی بازد ید کنند گان مواجه و د ر نهایت طی توافقنامه ای با تونس مقرر شد تا تعد اد ی از نابینایان تونسی برای آموزش صنایع د ستی به ایران بیایند و زیر نظر کارشناسان و متخصصین این مجموعه آموزش های مختلفی چون تراش سنگ های قیمتی و تولید محصولات صنایع د ستی را فراگیرند.

شیرزاد ی با اشاره به د یگر د ستاورد های این فستیوال گفت: از سویی به پیشنهاد ما مقرر شد تا از این پس و د ر طول سال، گروه های موسیقی که د ر این فستیوال شرکت می کنند، د ر د یگر کشورهای حاضر د ر این مراسم نیز برنامه اجرا کنند. ضمن آنکه مقرر شد به زود ی گروه موسیقی جد ید ی با نام گروه موسیقی معلولین کشورهای اسلامی از سوی د بیرخانه این فستیوال تشکیل شود.

مد یرعامل شرکت تعاونی معلولین ایران با ذکر اینکه این مجموعه سال هاست تلاش می کند تا د ر بخش های علمی و صنعتی و هنری از معلولین حمایت کند گفت: گروه موسیقی نوای«جم» نیز د ر همین راستا از سال گذشته از سوی این مجموعه، تشکیل شد ه و د ر قالب گروهی 5 نفره، به اجرای موسیقی سنتی به مناسبت های مختلف می پرد ازد.