آرشیو پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۲
صفحه آخر
۱۲

روسیه زیر دریایی اتمی با قدرت 6000 برابر بمب اتمی هیروشیما آزمایش کرد

مقام های پنتاگون از آزمایش «کینون» زیردریایی اتمی روسیه ابراز نگرانی کرده و گفته اند قدرت تسلیحاتی این زیردریایی بیش از 6 هزار برابر بمب اتم به کار رفته در هیروشیمیای ژاپن است.

سرویس خارجی- بسیاری از کارشناسان امور نظامی سال های گذشته نسبت به وجود زیر دریایی اتمی بدون سرنشین روسیه موسوم به «کینون» یا «روز قیامت» ابراز تردید کرده و آن را «داستان های علمی تخیلی برشمرده بودند اما اینک مقام های اطلاعاتی آمریکا با وحشت وجود چنین جنگ افزاری را تایید کرده و می گویند، «ماشین مرگ زیر آبی«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه واقعا وجود دارد و حتی آزمایش نیز شده است».

بر اساس این گزارش و بنابر اعلام مقام های وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) «روسیه ماه گذشته زیردریایی «کنیون» را آزمایش کرده است و زیردریایی بدون سرنشین قادر به تخریب تمامی شهرهای ساحلی و پایگاه های نظامی رقبای این کشور است. زیردریایی یاد شده مجهز به بمب های اتمی 100 مگاتنی بوده که قادرند خسارات فجیعی را بر جزایر بر جا گذاشته و سونامی مصنوعی ایجاد نمایند.این زیر دریایی تا 3280 پایی زیر اعماق دریا رفته و با سرعت بیش از 56 گره دریایی حرکت می کند و قدرت تسلیحات آن 6260 برابر بمب اتمی به کار گرفته شده در هیروشیمای ژاپن است».

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون اما در این زمینه اعلام کرده: «ما از نزدیک تحرکات نظامی زیر سطحی روسیه را زیر نظر داریم اما نمی خواهیم درباره آن ها حرفی بزنیم.»«مارک اشنایدر» مقام سابق پنتاگون نیز در این زمینه گفته که «این زیردریایی تهدید جدید راهبردی بر آمریکا است». آن طور که مقام های پنتاگون می گویند روسیه در تدارک ساخت زیردریایی بدون سرنشین قادر به حملات گسترده هسته ای علیه شهرهای ساحلی و اسکله های آمریکا است.

وبگاه آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» نیز چندی قبل با اشاره به این موضوع نوشته بود: «این زیر دریایی هنگام عملیاتی شدن قادر به حمل کلاهک های هسته ای کلاس مگاتن خواهد بود که می تواند بنادر مهم محل استقرار زیردریایی های آمریکا مجهز به موشک هسته ای را از جمله «کینگز بی» و «پیوجیت ساوند» در شمال غربی ایالت واشنگتن مورد هدف قرار دهد.

مقام های پنتاگون در ادامه عنوان داشتند کلاهک های این زیردریایی از نظر توان موشکی «منفجر کننده شهر ها» نام دارند و برای نابودی کامل مناطق شهری طراحی شده اند. جنگ افزار کلاس مگاتن این زیر دریایی می تواند اسکله ها و مناطق ساحلی را با خاک یکسان کند.