آرشیو پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۲
صفحه آخر
۱۲

مفتی اعظم سوریه: به زودی کنار بشاراسد در مسجد اموی حلب نماز می خوانیم

مفتی اعظم سوریه آزادسازی شهر «حلب» به دست نیروهای ارتش و مقاومت را «پیروزی حق بر باطل» خواند و اعلام کرد که به زودی در مسجد اموی شهر حلب نماز می خواند.

«احمد بدرالدین حسون» در گفت وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد: به زودی خواهید دید که به همراه بشار اسد در مسجد اموی حلب نماز اقامه می کنیم.

وی که فرزندش در نبرد با تروریست ها به شهادت رسیده اظهار داشت که مردم حلب طی شش ماه آینده شاهد بلند شدن صدای اذان از مسجد اموی این شهر و فعال شدن مجدد کلیساها و کارخانه های این شهر خواهند بود.

حسون این را هم گفت که 1400 سال بود در این مسجد نماز خوانده می شد اما با تسلط تروریست های تکفیری بر آن، دیگر نه اذانی از این مسجد پخش شد و نه نمازی خوانده شد.این سخنان حسون درست نقطه مقابل اظهارات چند سال قبل «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه قرار دارد که مدعی شده بود: به زودی (پس از شکست دولت سوریه) در مسجد اموی شهر دمشق نماز خواهیم خواند.شیخ حسون خطاب به تروریست های شکست خورده نیز گفت: «به تروریست ها می گویم که آرزوهای شما بر باد رفت و حق بر شما پیروز شد.» وی گفت: «آنچه امروز در جهان اسلام رخ می دهد، جنگ بر سر مذهب نیست، بلکه بر سر بشکه های نفت است.»

دیروز «حسین مرتضی» مدیر دفتر شبکه «العالم» نیز در مسجد اموی حلب حضور یافت و درست در جایی قرار گرفت که «عبدالله محیسنی» قاضی خودخوانده تروریست های «جیش الفتح» اخیرا حضور یافته بود. حسین مرتضی خطاب به این تروریست سعودی گفت: «کجایی محیسنی؟ بیا و ببین چه خبر شده! نیروهای ارتش سوریه در مسجد اموی هستند!»

المحیسنی در روزهای آخر حضور تروریست ها در حلب، در این مکان حاضر شده، و با گریه و زاری، می گفت که «ای ساکنان حلب به یاری ما بشتابید.»