آرشیو پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۲
صفحه آخر
۱۲

هادی عامری: تمام مسیرهای امدادرسانی داعش از موصل تا سوریه قطع شد

دبیرکل سازمان «بدر» و یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق اعلام کرد، حدفاصل میان شهر موصل تا مرزهای سوریه تحت کنترل «کامل» نیروهای بسیج مردمی درآمده و مسیرهای امدادرسانی به داعش کاملا قطع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «هادی عامری» گفت، مسیرهای امدادی تروریست های داعش در شمال غرب استان نینوا تا مرزهای سوریه قطع شده و تلاش های عناصر داعش برای باز کردن این مسیرها، بی نتیجه بوده است.

عامری تصریح کرد: «به اهالی این منطقه بشارت می دهیم که پیروزی نزدیک است.»

وی با اشاره به پیروزی های بسیج مردمی در مناطق مختلف اظهار داشت: «یاس و ناامیدی در دل های دشمن وارد شده است و ما به پیشروی ادامه می دهیم و عرصه را بر داعش تنگ تر خواهیم کرد.»

پیوند ترکیه و داعش

به گزارش تسنیم، نتایج تحقیقاتی یک گروه موسوم به «تحقیق تسلیحات جنگی» اما حاکی است، گروه تروریستی داعش در موصل با کمک ترکیه تسلیحات نظامی پیچیده و استاندارد در سطح یک ارتش ملی تولید می کرده است.

در تحقیقات نهاد مذکور آمده است: «داعش یک چرخه تامین قدرتمند مواد خام موردنیاز از ترکیه داشته است، و دقت فنی داعش در تولید تسلیحات، نشان می دهد که اقدام داعش برای تولید تسلیحات، به هیچ وجه یک اقدام آنی و خلق الساعه نبوده است... نوع سازماندهی، کنترل کیفیت و مدیریت نشانه یک سیستم تولید صنعتی کنترل شده و پیچیده است.» محققان این موسسه اعلام کرده اند که داعش ماه ها قبل از آغاز عملیات (اشغال) موصل (بهار سال1393)، اقدام به تولید هزاران موشک و خمپاره کرده است.

خبر دیگر از عراق اینکه، «نهله الهیابی» نماینده پارلمان این کشور گفت، داعش 3000 کودک را در موصل به بمب ساعتی تبدیل کرده است و این کودکان هر لحظه می توانند عمل کنند!