آرشیو پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۲
صفحه آخر
۱۲

ردپای انگلیس در محکومیت شیخ علی سلمان به 9 سال زندان

فعال سیاسی بحرینی می گوید، رد پای سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس در تایید حکم 9 سال حبس دبیرکل جمعیت الوفاق کاملاآشکار است.

شیخ «علی الاحمدی» از فعالان سیاسی بحرین می گوید، انگلیس و آمریکا ازآل خلیفه خواسته اند تا شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین را به حبس سنگین محکوم کند.

به گزارش فارس، این فعال بحرینی ضمن هشدار به رژیم آل خلیفه در هتک حرمت و جسارت به ساحت رهبران انقلاب بحرین گفته: «ملت بحرین دست از مواضع خود برنخواهد داشت و مدافع رهبر انقلاب کشورشان باقی خواهند ماند.» الاحمدی این را هم گفته که «سرویس های اطلاعات انگلیس و عربستان همچنان علیه انقلاب بحرین توطئه می کنند به خصوص که درپی سفر یک هیئت بلندپایه انگلیس به منامه شاهد صدور این احکام بودیم. نهادهای حقوق بشری نیز حکم صادر شده علیه دبیر کل جمعیت ملی الوفاق بحرین را محکوم کردند.»

سازمان های مستقل «آمریکایی ها برای دفاع از دموکراسی و حقوق بشر» در بحرین، مرکز «حقوق و دموکراسی بحرین» و مرکز «اروپایی دموکراسی و حقوق بشر» نیز با صدور بیانیه ای آزادی فوری شیخ علی سلمان و رفع اتهام ها از وی و همچنین لغو حکم انحلال جمعیت الوفاق را خواستار شدند. در این بیانیه از رژیم آل خلیفه خواسته شده به بازداشت چهره های سیاسی و شخصیت های جامعه مدنی پایان داده و همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.دادگاه تجدید نظر بحرین روز دوشنبه حکم چهار سال حبس برای شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین را به حکم 9 سال زندان قطعی تبدیل کرد! از سوی دیگر سازمان «بحرین واچ» و شرکت «اینترسپت» فاش کردند که مسئولان بحرین در ادامه سرکوب مخالفان خود به منظور تخلیه اطلاعات گوشی های همراه آنها و استفاده از آن در دادگاه علیه این فعالان، از یک دستگاه تکنولوژیک که رژیم صهیونیستی در اختیارشان قرار داده استفاده می کنند.