آرشیو پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

یکشنبه آینده سامانه بارشی جدید وارد می شود

کاهش محسوس دمای کشور از امروز تا اواسط هفته آینده

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دمای کشور از اواخر وقت امروز تا اواسط هفته آتی خبر داد.

احد وظیفه به ایسنا گفت: امروز با تقویت و گسترش سامانه بارشی، بارش باران و برف اکثر مناطق نیمه غربی کشور را فرا خواهد گرفت و از بعدازظهر با کاهش بارش ها از سمت غرب به تدریج به شمال شرق کشور نیز کشیده خواهد شد.

وظیفه افزود: در جنوب غرب کشور نیز طی امروز وزش باد و گرد و خاک رخ خواهد داد. جمعه نیز شاهد بارش های پراکنده برای شمال شرق، شمال و شمال غرب کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با گذر تدریجی سامانه از اواخر وقت امروز تا اواسط هفته آتی دمای هوا بطور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد یافت، گفت: این کاهش دما در سواحل بین 5 تا 10 درجه، در شمال غرب بین 4 تا 8 درجه، در تهران نیز بین 3 تا 5 درجه و در شمال شرق با کمی تاخیر این کاهش بین 5 تا 10 درجه پیش بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی امروز و دو روز آینده وزش باد نسبتا شدید در شرق کشور، دامنه های البرز و سواحل دریای خزر پیش بینی می شود، اظهار داشت: دریای خزر طی این مدت مواج و طوفانی خواهد بود. همچنین امروز شمال و مرکز و در روز جمعه کل خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.

وظیفه افزود: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت یکشنبه آینده، کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی امروز و فردا گفت: آسمان تهران امروز، نیمه ابری، به تدریج ابری، همراه با بارش باران، اوایل شب کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 8 و 2 درجه سانتیگراد و فردا، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با مه صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی 2 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.