آرشیو دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۴
شهرستان ها
۷

استاندار: سپرده های مردم لرستان در استان های دیگر هزینه می شود

استاندار لرستان با اشاره به اینکه بانک های خصوصی لرستان نسبت به تعهد خود به خوبی عمل نمی کنند، گفت: بیش از 70 درصد سپرده های مردم لرستان در استان های دیگر هزینه می شود.

هوشنگ بازوند گفت: حدود پنج هزار و 700 میلیارد تومان از سپرده های مردم لرستان در بانک های دولتی و حدود سه هزار و 500 میلیارد تومان از سپرده های مردم نیز در بانک های خصوصی لرستان است.وی با اشاره به اینکه 60 درصد از سپرده های مردم استان در اختیار بانک های دولتی است، افزود: بانک های دولتی استان نسبت به تعهدات خود خوب عمل کرده اند اما بانک های خصوصی نسبت به تعهد خود به خوبی عمل نمی کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد سپرده های مردم استان در بانک های خصوصی استان های دیگر هزینه می شود، عنوان کرد: سپرده های مردم در بانک های استان قرار است به اقتصاد لرستان کمک کنند و چرخ های اقتصاد لرستان را بچرخانند نه اینکه به اقتصاد استان هایی همچون تهران، اصفهان و مشهد کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران بانک های خصوصی استان باید نسبت به سپرده هایی که مردم در اختیار آن ها قرار می دهند، پاسخگو باشند، بیان کرد: هزینه کردن سپرده های مردم لرستان در استان های دیگر کاری غیرمنطقی است.

بازوند با بیان اینکه مکاتباتی در رابطه با هزینه کردن سپرده های مردم لرستان در استان های دیگر با معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته است، افزود: معاون اول رئیس جمهور در حال پیگیری این موضوع بوده و وزیر کشور نیز در این رابطه مکاتبه ای با رئیس بانک مرکزی داشته است که درنهایت سیف موضوع را به بخش نظارت بانک ها ارجاع داده است.

وی با تاکید بر اینکه علت هزینه کردن سپرده های مردم لرستان در استان های دیگر باید بررسی شود، عنوان کرد: درصورتی که این روند ادامه داشته باشد طی شکوائیه از طریق بازرسی کل کشور و دادستانی نسبت به تعطیلی بانک های خصوصی که عملکرد خوبی ندارند اقدام می شود.