آرشیو دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۳۹۳۶
استان ها
۱۸

تداوم عملیات گازرسانی به 146 روستای قزوین

مهرداد نوری

دنیای اقتصاد - قزوین: مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: اجرای طرح های گازرسانی به 146 روستای استان قزوین با جدیت در حال انجام است و پیش بینی می شود با گازدار شدن این روستاها، 11387 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره مند شوند.

اسماعیل مفردبوشهری اظهار کرد: اکنون در چند منطقه استان همچون آوج، الموت و طارم طرح های مختلف گازرسانی در حال اجرا است که با نهایی شدن آنها گام بزرگی در گازدار شدن روستاهای استان برداشته خواهد شد. وی هزینه پیش بینی شده برای اجرای طرح های یاد شده را 1150 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده امید است از تعداد 146روستای موردنظر 60 روستا حداکثر تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل شوند و بقیه در سال 96 گازدار شوند.

بوشهری در ادامه افزود: اکنون 333 روستا در استان از نعمت گاز بهره مند هستند که شامل 76 درصد خانوارهای روستایی استان هستند. وی تعداد روستاهای گازدار شده از زمان تاسیس شرکت گاز استان تا ابتدای سال 95 را 310 روستا اعلام کرد و افزود: با توجه به 23 روستایی که در هفته دولت امسال گازدار شده اند و گازرسانی به 146 روستایی که تا پایان سال 95 و 96 به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد، در مجموع طی این دو سال 169 روستای استان گازدار می شوند.