آرشیو دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۴
اخبار کشور
۳

ظریف در دیدار قائم مقام وزیر امور خارجه یونان: روابط سیاسی و اقتصادی ایران و یونان رو به گسترش است

وزیر امور خارجه کشورمان روابط دوجانبه ایران و یونان را در مسیر خوب و صحیحی ارزیابی کرد و گفت: حسن نیت و اراده سیاسی در دو طرف برای گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه ها وجود دارد.

«جورج کاتروگکالوس» قائم مقام وزیر امور خارجه یونان که به منظور شرکت در دومین دور مشورت های سیاسی ایران و یونان در تهران به سر می برد، بعد از ظهر دیروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص روابط دو جانبه، روابط با اتحادیه اروپا، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر امور خارجه کشورمان روابط دوجانبه ایران و یونان را در مسیر خوب و صحیح توصیف کرد و افزود: حسن نیت و اراده سیاسی در دو طرف برای گسترش هر چه بیشتر روابط در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی وجود دارد.

در ادامه این دیدار کاتروگکالوس هم با تاکید بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران بر اراده یونان در گسترش و تعمیق روابط دو جانبه تاکید کرد.

دیدار با رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان

همچنین پس از دیدار مقام یونانی، رئیس «جبهه عمل اسلامی» لبنان و هیئت همراه وی با ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اداره دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، «شیخ زهیر جعید» رئیس جبهه عمل اسلامی لبنان به همراه جمعی از اعضای این تشکل با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در خصوص مسائل مختلف جهان اسلام و منطقه تبادل نظر کردند.