آرشیو دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۴
جهان
۶

افزایش بی سابقه میزان نفرت در آمریکا

آمار وقوع جرایم ناشی از تنفر در سراسر آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بشدت افزایش یافته است.

از جمله این رویدادها می توان به نوشتن شعارهای حاکی از تنفر روی دیوارها و گزارش های مردمی از نقاشی صلیب های شکسته در محله های مسکونی اشاره کرد که پدیده ای کاملاغیرمعمولی است. تنفر در سراسر آمریکا پس از آن افزایش یافت که ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرد قصد مقابله با ورود غیرقانونی اتباع بیگانه را دارد. وی همچنین در کارزار انتخاباتی خود متعهد شده بود میلیون ها مهاجر ثبت نشده در آمریکا را از این کشور اخراج و ورود مسلمانان به آمریکا را محدود کند. این درحالی است که ترامپ پس از پیروزی در انتخابات از بسیاری از اظهارات تند و ضدبیگانه خود عقب نشینی کرد.

در همین زمینه پایگاه خبری «مک کلاچی» با اشاره به افزایش میزان نفرت در آمریکا نوشت که از زمان پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بیش از هزار رخداد ضدنژادپرستی گزارش شده است که این گزارش ها در 20 سال گذشته بی سابقه بوده است. رخدادهای ضدنژادی در آمریکا درحالی است که رسانه های محلی از افزایش ناآرامی ها و تیراندازی در شهرهای مختلف آمریکا خبر می دهند. در پی تیراندازی در منطقه فرن وود در جنوب شهر شیکاگوی آمریکا در بامداد یکشنبه چهار نفر کشته و دو نفر ازجمله یک کودک دوساله زخمی شدند.

در خشونتی دیگر که نزدیک به ده دقیقه قبل از تیراندازی مرگبار در فرن وود در محل برگزاری مراسم یادبود در غرب شیکاگو صورت گرفت، یک مرد 21 ساله بشدت زخمی شد. منابع خبری محلی نیز روز جمعه از حمله به یک افسر پلیس آمریکا هنگام تحقیق درباره پرونده تیراندازی در سیاتل خبر دادند که بر اثر آن افسر پلیس از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفت و بشدت زخمی شد.