آرشیو دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۴
فرهنگ و هنر
۱۶
تجسمی

«هفت نگاه» نهم از راه می رسد

نهمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» دوم دی ماه 1395 در فرهنگسرای نیاوران آغاز می شود.

«هفت نگاه» با مشارکت گالری های «آریا»، «الهه»، «گلستان»، «والی»، «هفت ثمر» و «ماه مهر» با هدف رونق افزایی به اقتصاد هنر و ارائه آثار هنری اصیل، با محوریت فروش آثار برگزار می شود.

برای نهمین دوره این رویداد 280 هنرمند انتخاب شده اند که با نمایش بیش از 300 نقاشی، نقاشی خط، مجسمه و معدودی چاپ دستی مخاطبان را به خرید اثر هنری دعوت می کنند.

بنا به اعلام گروه «هفت نگاه» این رویداد مانند هر سال کوشیده است ضمن ارائه آثاری با کیفیت خوب، قیمت هایی مناسب که از 300 هزار تومان تا 100 میلیون تومان هستند را پیشنهاد کند تا اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری ترغیب شوند.

حضور نام های شاخصی مانند پرویز کلانتری، هانیبال الخاص، مش اسماعیل، فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، قندریز، رضا مافی، محمدعلی ترقی جاه، غلامحسین نامی، علی شیرازی، بهرام دبیری، گیزلاوارگا سینایی، فرح اصولی، تاها بهبهانی، بهروز دارش، کامبیز درمبخش و ابراهیم جعفری در کنار نام های جوان، عرضه آثاری با رویکردهای بسیار متنوع زیباشناختی و موضوعی و معرفی استعدادهای تازه نقاشی و مجسمه سازی از دیگر خصوصیات «هفت نگاه» نهم است.

اولین دوره «هفت نگاه» اسفند 1385 با حضور 140 هنرمند در فرهنگسرای نیاوران برپا شد و اکنون به عنوان نمادی از همگرایی گالری های تهران، سعی دارد تاثیر بسزایی در تشویق اقشار مختلف مردم به خریدن آثار هنری داشته باشد و مجموعه دارانی جوان را به جامعه تجسمی اضافه کرده است.

نهمین دوره «هفت نگاه» از دوم تا هفدهم دی ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد بود.