آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
ایران
۱۵

آماده باش در بوشهر برای مقابله با پیامدهای زمین لرزه

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به وقوع چند فقره زمین لرزه از عصر یکشنبه تاکنون در شهرها و روستاهای شهرستان های دشتستان و گناوه، این استان در حالت آماده باش است.

از عصر یکشنبه هفته جاری تاکنون بیش از 30 مورد زمین لرزه با قدرت 2 تا 2/4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در اطراف دو شهرستان دشتستان و گناوه به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایرنا، محمدحسن باستی دیروز در نشست اضطراری مدیریت بحران استان بوشهر افزود: ستاد مدیریت بحران بوشهر و همه دستگاه های اجرایی استان با تمام امکانات در صورت بروز زلزله و وقوع حادثه آمادگی امدادرسانی کامل به مردم را دارند.

جانشین ستاد مدیریت بحران استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به وظیفه مهم و سنگین مدیران عضو ستاد مدیریت بحران باید به گونه ای تصمیم گیری شود که در زمان وقوع حادثه کمترین خسارت و تلفات برجا بماند. وی با تاکید بر آمادگی دستگاه های متناظر شهرستان ها و بخش ها گفت: هیچ گونه کم کاری در امدادرسانی به مردم پذیرفتنی نیست.

این مقام مسئول گفت: دستگاه های امدادرسان برای کمک به آسیب دیدگان در کمترین زمان ممکن باید در مناطق خطر استقرار یابند.

باستی تاکید کرد: اگر زلزله به همین وضعیت تداوم داشت باید اسکان موقت در برخی مناطق که به کانون زلزله نزدیک تر است پیش بینی شود و جمعیت هلال احمر آمادگی لازم را برای این موضوع دارد.

وی بیان کرد: همچنین در هر روستا منطقه ای که دسترسی لازم به آب، برق، تلفن و سایر امکانات داشته باشد به عنوان نقطه ای امن برای اسکان موقت پیش بینی شود. معاون عمرانی فرماندار دشتستان نیز گفت: ساعت 22 و 30 دقیقه یکشنبه شب نشست ستاد بحران دشتستان برگزار و تصمیم های لازم گرفته شد. عبدالحمید کریم آزاد افزود: برخی مردم ساکن روستاهای لایپه و فیروزآباد نیز به دلیل شدت زمین لرزه، شب گذشته در چادر به سر بردند.