آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
فرهنگ و هنر
۱۶
موسیقی

بلیت گران، موسیقی را زنده نگه نمی دارد

علیرضا مشایخی، دبیر «جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر» گفت: باور کنید که بلیت های گران قیمت سالن ها، موسیقی را زنده نگه نمی دارد. این یک فاجعه است که موسیقی علمی کشور از حمایت مالی چندانی برخوردار نیست.

به گزارش فارس، مشایخی در نشست خبری این جشنواره گفت: ارکستر موسیقی نو و ارکستر مجلس کروما به رهبری سعید علیجانی، ارکستر ریکوردر پارس و ارکستر مجلس شرق به رهبری مهرداد تیموری، آنسامبل کاروان به سرپرستی فرزان فرنیا، گروه کر تونان به رهبری میلاد عمران لو، کوآرتت زهی رسپینا به سرپرستی آرش اسدنژاد، کوآرتت زهی متزو به سرپرستی سعید محمدعلی، آنسامبل پرکاشن تهران از جمله گروه هایی هستند که در این دوره از جشنواره به اجرای آثار خود می پردازند. این در حالی است که در آیین پایانی جشنواره که طی روزهای پنجم تا دهم دی از ساعت 19 تا 22 در تالار رودکی تهران برگزار می شود، یک رسیتال پیانو ویژه با هنرمندی پرفسور آلبرت ساسمن استاد دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی وین اجرایی را خواهد داشت.

این پیشکسوت عرصه موسیقی کشور با انتقاد از شرایط این سال های حوزه موسیقی توضیح داد: باور کنید که بلیت های گران قیمت سالن ها، موسیقی را زنده نگه نمی دارد. این یک فاجعه است که موسیقی علمی کشور از حمایت مالی چندانی برخوردار نیست. در حالی که در همه کشورهای صاحب فرهنگ و موسیقی، هرجا که موسیقی علمی حضور دارد برای آن پول خرج می کنند. به عبارتی می توانم اینگونه بگویم که آنها لازم نیست برای افرادی چون لیدی گاگا بودجه خرج کنند، آنها تلاش می کنند تا در عرصه موسیقی علمی حمایت های مالی داشته باشند.