آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
حوادث
۱۹

نجات گروگان میلیاردی از عمق چاه

مرد خارجی که به خاطر اختلاف مالی یک میلیاردی، مرد ایرانی را در زاهدان ربوده بود، دستگیرشد و گروگان از عمق چاه نجات یافت.

به گزارش جام جم، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در تشریح این پرونده گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان عصر نوزدهم شهریور امسال از طریق مرکز فوریت های پلیس، از ربوده شدن مرد 40 ساله ای توسط دو سرنشین یک دستگاه خودروی پژو 405 در یکی از خیابان های شهر زاهدان مطلع شدند. پس از وقوع جرم و با توجه به حساسیت های ویژه، اقدامات تخصصی کارآگاهان شروع شد که در نتیجه این بررسی ها، ماموران از اختلاف مالی یک میلیاردی فرد ربوده شده با یکی از اتباع بیگانه ساکن شهر زاهدان آگاه شدند.

با به دست آمدن این سرنخ، رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد. یگان های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در تحقیقات تخصصی دریافتند، این متهم پس از آدم ربایی از منطقه متواری و در مشهد مخفی شده است.

وی افزود: پس از هفته ها اقدامات شبانه روزی، کارآگاهان پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با نیابت قضایی، این متهم را که دارای سه همسر بود، چهاردهم آبان در مشهد شناسایی و درعملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. این متهم حرفه ای در تحقیقات گسترده پلیسی منکر آدم ربایی بود، اما با مستندات جمع آوری شده توسط پلیس، روز بیست و ششم آبان به ربودن مرد 40 ساله به دلیل اختلاف یک میلیارد تومانی با همکاری یک فرد دیگر اعتراف کرد. این متهم در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس به انتقال فرد ربوده شده به اطراف شهرستان خاش و نگهداری وی در عمق ده متری چاه اعتراف کرد که ماموران با اعزام به منطقه، فرد ربوده شده را درحالی که در عمق چاه با دست و پای بسته نگهداری می شد، آزاد کردند. تلاش های گسترده پلیس برای دستگیری همدست این متهم ادامه دارد.