آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
حوادث
۱۹

بانوی نیکوکار اسیر فساد و فقر در هند

نرگس کلباسی اشتری را حالاخیلی ها می شناسند. ایرانی انگلیسی نیکوکاری که داستان عجیب محکومیتش پرده از فساد جاری در لایه های متفاوت دولت محلی هند برداشته است.

به گزارش مهر، نرگس که در کودکی پدر و مادرش را از دست داده است، پس از تحقیقات بسیار تصمیم می گیرد برای کمک به کودکان بی سرپرست و معلول در مناطق خیلی محروم به هند سفر کند. نرگس با مشاهده وضع اسفناک کودکان نابینا و معلول در منطقه رایاگادا در ایالت ادیسا، مرکزی به نام «بنیاد پریشان» برای نگهداری از آنها تاسیس می کند، اما پس از نوامبر 2014 و حادثه ای که باعث می شود نرگس به قتل غیرعمد متهم شود، شرایط هرگز به حالت عادی برنمی گردد.

نرگس آن روز شوم را این گونه به یاد می آورد: روزی که این اتفاق افتاد، سوم نوامبر 2014 بود و من بچه های موسسه بنیاد پریشان را به پیک نیک برده بودم. دو نفر از کارمندان من هم با بچه های خود به این پیک نیک آمدند. در این پیک نیک بود که پدر خانواده به من گفت که پسر من گم شده است و از من کمک خواست. 33 روز بعد، پس از آن که نهاد اسیست با آنها صحبت کرده و آنان را ترغیب به گرفتن پول از من و در غیر این صورت شکایت از من کرده بود، والدین پسر گمشده سراغ من آمدند و درخواست پول کردند. من درخواست آنها را رد کردم و گفتم به هیچ کس پول نخواهم داد و هرکاری می خواهند انجام دهند. آنها دوباره به دفتر پلیس رفتند و ادعا کردند که من پسر آنها را کشته ام. وزیر امور خارجه هند خانم سوشما ساراج و دکتر ظریف می توانند به من کمک کنند. دوست دارم مردم از این دو نفر درخواست کنند که وارد کار من شوند و به من کمک کنند. من کاری نکرده ام که بخواهند با زندگی من بازی و اذیتم کنند.