آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

شکلک کری

اصولاچنین کارهایی در فضای دیدار سران دو کشور مرسوم نیست. حالادر این عکس می بینیم که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با پادشاه عربستان سعودی در شهر ریاض این حرکات عجیب و غریب را از خودش نشان داده است. حالایا باید بگذاریم به حساب این که خود کری هم می داند عربستان فقط پول های نفتی اش مهم است یا این که وزیر خارجه آمریکا می داند چند روز دیگر بیشتر در این پست نخواهد بود.

یک شهر، 2 نما

این خبر خیلی خوبی بود که حلب آزاد شد، اما نگاهی به تصاویر منتشر شده از شهر آزاد شده حلب دل آدم را به درد می آورد. در حلب کنونی دیگر نشانی از مناره سر به آسمان برافراشته مسجد جامع «اموی» با تاریخ هزار ساله اش که در مرکز بخش قدیمی شهر و بازار مسقف تاریخی حلب که بنای آن به قرون وسطی باز می گردد، مشاهده نمی شود. حلب و به طور خاص بخش شرقی آن، درحالی از اشغال گروه های تروریستی مسلح آزاد می شود که حلب کنونی با حلب پیش از بحران تحمیلی بر سوریه تفاوت های فاحش دارد.

شهر رویاگونه زمستانی

می گویند بهترین فصل برای دیدن سن پترزبورگ اوایل تابستان است؛ وقتی که می توان پدیده شب های سپید را دید.

اما مسکو در زمستان با انبوه برف و تزئینات سال نوی میلادی به مکانی زیبا برای گردشگران تبدیل می شود. کریستینا مایوا، عکاس روس تصاویری را از زمستان برفی مسکو به ثبت رسانده که آن را بیشتر به یک رویای وصف ناشدنی همانند ساخته است.