آرشیو سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۵
سینما
۱۲

اسکورسیزی، فیلم ساختن را کار نمی داند

مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور فیلم هایی چون هیوگو، راننده تاکسی و رفقای خوب در مصاحبه با ساندی تایم گفت، دوست ندارد فیلمسازی را یک کار بداند، چون این کلمه برایش یادآور انجام کاری خلاف میل و بدون لذت است.

او در این باره به ایسنا گفت: من از کار کردن خوشم نمی آید. کار برای من یعنی تو را وادار به انجام آن کنند و من در عمرم حرفه ای داشته ام که اصلااحساس نکردم، دارم سر کار می روم. حتی زمانی که دارم فیلمی را به دلیل خاصی می سازم، همیشه خوش شانس بوده ام که بدون این که مجبور باشم، داستان، بازیگران، سبک و کشفیات سینمایی خودم را داشته ام. اسکورسیزی اخیرا فیلم سکوت را راهی سینماها و جشنواره های بین المللی کرده اما این اثر، آن طور که انتظار می رفت، مورد توجه قرار نگرفته است.

گفته شده، اسکورسیزی پس از موفقیت چشمگیر گرگ وال استریت، بودجه لازم را برای ساخت سکوت به دست آورد، اما او در صحبت های اخیرش این مطلب را تکذیب کرد و گفت، مجبور شده فقط برای خوش آمد آدم های سرمایه دار فیلم بسازد و فقط دوبار که یک مرتبه آن رفقای خوب بود آنچه را خودش دوست داشته، به روی پرده برده است.این فیلمساز 74 ساله هالیوودی، اخیرا سکوت را برای 300 کشیش در رم نمایش داد و دیداری 15 دقیقه ای با پاپ فرانسیس داشت.