آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۶
شهرستان ها
۷

افتتاح دفتر اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی «یونیما» در همدان

دفتر اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی «یونیما مبارک» در همدان گشایش یافت.

همدان- خبرنگار کیهان: مدیر دفتر یونیمای ایران گفت: قصه ها و عروسک ها بخشی از فرهنگ ملی کشور ما به شمار می روند و در شرایط امروز، حفظ آیین ها و تاریخ و فرهنگ کهن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

حمیدرضا اردلان افزود: از جمله اهداف فعالیت های یونیما حفظ و احیای عروسک های آیینی ملل و اشاعه صلح و برادری میان مردم جهان از طریق این فرهنگ ها و آیین ها است.وی ادامه داد: در حالی که کشور ایران دارای بیش از 700 عروسک آیینی است، اما عروسک های بی ریشه خارجی تمامی بازار اسباب بازی و سرگرمی ما را گرفته اند و حتی فرهنگ پوشاک و لباس پوشیدن کودکان ما از آسیب آنها دور نیستند.

اردلان یادآور شد: اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی در ایران با عنوان «یونیما مبارک» فعالیت دارد و دفتر همدان یکی از شعب استانی آن است و به تدریج در سایر استان ها نیز چنین دفتری راه اندازی می شود.

مدیر دفتر یونیما مبارک همدان نیز، اظهار داشت: برگزاری کارگاه های یادگیری مبانی عروسکی و برنامه ریزی سالانه جهت تولید و آموزش نمایش های عروسکی، از جمله برنامه هایی است که در دفتر همدان پیگیری خواهد شد.

محسن پورقاسمی افزود: مدیریت این دفتر در سال اول به صورت انتصابی است و از سال آینده با برگزاری انتخابات و رای گیری هر دو سال یک بار انجام خواهد شد.وی خاطرنشان ساخت: تعداد اعضای جهانی اتحادیه مذکور، محدود است و لذا دفتر همدان با 30 عضو پذیرای هنرمندان و علاقه مندان نمایش عروسکی است.