آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۳۹۳۸
استان ها
۱۸

کوتاه

پتروشیمی تبریز پیشتاز در صادرات

دنیای اقتصاد– تبریز– رعنا نیک رفتار: مدیرعامل پتروشیمی تبریز از افزایش 16 درصدی صادرات این شرکت در 8 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. سیدجواد سلیمانی اظهار کرد:در این مدت 116 هزار تن فرآورده های پلیمری به طور عمده به چند کشور اروپایی صادر شده است.وی افزود: این شرکت در مدت فوق ارائه محصولات خود به صنایع پایین دست پتروشیمی در داخل کشور و نیز مشتریان خارجی را به مرز 286 هزار تن رسانده است.

بازیافت لاستیک در تبریز با مشارکت یک شرکت ایتالیایی

دنیای اقتصاد– تبریز– سیما نیک رفتار: با امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و یک شرکت سرمایه گذار ایتالیایی، واحد بازیافت لاستیک های فرسوده در تبریز راه اندازی می شود. با امضای این تفاهم نامه همکاری بین شهرداری تبریز و شرکت سرمایه گذار ایتالیایی امکان بازیافت لاستیک خودرو و تولید انرژی از لاستیک های فرسوده خودرو فراهم خواهد شد.این کارخانه قادر خواهد بود لاستیک های فرسوده را به انرژی برق، روغن، کربن و فلز تبدیل کند. به دنبال امضای این تفاهم نامه کارشناسان شرکت ایتالیایی برای امکان سنجی، توجیهات فنی و مالی احداث این کارخانه در تبریز حضور خواهند یافت.

کشف 9 هزار عدد قرص و داروی غیرمجاز در بندرعباس

دنیای اقتصاد– بندرعباس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان از کشف 9212 عدد قرص و داروی غیرمجاز در بندرعباس خبر داد. سرهنگ علی اصغر عبادی نیک گفت: با تحقیقات، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان موفق شدند یک واحد صنفی عطاری واقع در بازار روز بندرعباس که در سطح عمده اقدام به توزیع قرص و داروهای اعتیادآور می کند را شناسایی و فعالیت وی را تحت مراقبت نامحسوس قرار دهند. سرهنگ عبادی نیک تصریح کرد: بعد از محرز شدن فعالیت غیرقانونی این واحدصنفی طی هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از آنجا، 4490 عدد انواع قرص روانگردان و 4772 عدد انواع قرص های غیرمجاز کشف و یک متهم در این زمینه دستگیر شد. رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی هرمزگان با بیان اینکه فروش غیرمجاز داروها و مکمل ها سلامت افراد را به خطر می اندازد، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص اماکن توزیع و نگهداری این گونه کالاها را از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری متخلفان در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.