آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
دانش
۷

دانش روز

خیاطی با اسکن سه بعدی بدن

گروهی از پژوهشگران چینی موفق به طراحی سیستم ویژه ای شدند که قادر به اندازه گیری سه بعدی و دقیق ابعاد بدن هر فرد به صورت مجزاست که می تواند لباس های هرکس را دقیقا براساس ویژگی های بدنی وی بسازد.

به گزارش سیناپرس، از این سیستم طراحان چینی، در یک اتوبوس سیار که به سیستم های کامپیوتری و فناوری اندازه گیری سه بعدی مجهز است در شهر چینگ دائو واقع در استان شانگ دو در شرق چین رونمایی شد.

این سیستم قادر است با اسکن سه بعدی بدن هر فرد، طی دو ثانیه تمامی ابعاد وی را مشخص و اطلاعات را به کارخانه تولید پوشاک ارائه کند تا لباسی منحصر به فرد و کاملامتناسب با اندام آن فرد برای وی دوخته شود.

براساس اعلام رسمی شرکت سازنده این فناوری، تنها کافی است اپلیکیشن ویژه این برنامه را روی تلفن های همراه هوشمند نصب و سپس اقدام به رزرو وقت برای اسکن سه بعدی کرده تا ابعاد آنها به کارخانه مورد نظر ارسال و نسخه ای از آن نیز به خود فرد ارائه شود.

در حال حاضر کارخانه تولید پوشاک طرف قرارداد با این شرکت طراح متعهد شده است لباس های سفارش داده شده را طی مدت زمان حداکثر هفت روز به دست مشتریان برساند.

تشخیص عمر بیماران سرطانی با آزمایش خون

به وسیله یک آزمایش خون ساده می توان پیش بینی کرد احتمال زنده ماندن بیماران مبتلابه سرطان پانکراس چقدر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه سوربن در فرانسه کشف کرده اند به وسیله یک آزمایش خون می توان میزان پیشرفت سرطان پانکراس در بدن بیماران را بررسی کرد.

اگر تومور DNA در خون افراد مبتلابه سرطان وجود داشته باشد، این بیماری خطرناک تر خواهد بود، در نتیجه احتمال بیشتری وجود دارد که آغاز درمان برای فرد چندان ثمربخش نباشد.

کشف این روش تازه به پزشکان کمک می کند تا متوجه شوند آیا باید درمان را آغاز کنند یا آن که به بیمار فرصت دهند ماه های باقیمانده از عمر خود را بدون تاثیر داروها یا اشعه درمانی سپری کند.