آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
جامعه
۱۴

هنرمندان، ورزشکاران و احترام به محیط زیست

شرایط محیط زیست کشور آنقدر نگران کننده است که خیلی ها را به تکاپو انداخته تا برای حفظ محیط زیست کشور داوطلب و پیشقدم شوند.

در بین افرادی که دغدغه حفظ محیط زیست را دارند اقشار مختلفی را می توان دید از افرادی که در قالب سازمان های مردم نهاد زیست محیطی دور هم جمع شده اند بگیرید تا چهره های محبوبی مثل هنرمندان و ورزشکاران.

فعالیت های هنرمندان و ورزشکاران برای حفظ محیط زیست اتفاقی مثبت است که در سراسر جهان مورد احترام است و کم نیستند ستارگانی که از شهرت و محبوبیتشان برای بهبود شرایط محیط زیست مایه می گذارند.

در کشورمان نیز هنرمندان و ورزشکاران دراین راه قدم های مناسبی برداشته اند. برای نمونه خشک شدن تالاب ها یا حمایت از حقوق حیوانات یا لزوم توجه به گونه های جانوری در خطر انقراض، برخی موضوعاتی هستند که مورد توجه این افراد قرار گرفته و آنها در شبکه های اجتماعی خود در این زمینه ابراز نگرانی کرده و از شهروندان می خواهند برای بهبود شرایط محیط زیست کشور نکاتی را رعایت کنند.

نمی توان منکر تاثیر گذاری چنین فعالیت هایی شد، اما این گونه تلاش ها زمانی از حالت شعاری و نمایشی بودن فاصله می گیرد که از زوایای دیگر نیز مورد توجه باشد.

برای نمونه اگر کارگردانان یا بازیگران بخشی از دغدغه های زیست محیطی خود را با ساخت یا اجرای نقش در فیلم هایی با موضوع اهمیت حفظ محیط زیست به نمایش بگذارند به طور حتم تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

ترانه سرایان و خوانندگان نیز می توانند با تولید آثاری با محتوای زیست محیطی برای حفظ محیط زیست کشور قدم های تاثیر گذاری بردارند.

ورزشکاران هم می توانند در عمل، احترام به محیط زیست را به نمایش بگذارند و با استفاده نکردن از خودروهای شاسی بلند و پرمصرف، طرفدارانشان را به حفظ محیط زیست تشویق کنند.