آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
ایران
۱۵

قیمت ماهی سفید در مازندران قد کشید

دورهمی شب یلدا و خوردن ماهی سفید دریایی شکم پر با سبزی پلو به عنوان یکی از غذاهای مهم و اصلی مازندرانی ها، باعث افزایش چشمگیر قیمت این گونه ماهی در بازار شده است.

به گزارش ایرنا، قیمت ماهی سفید استخوانی دریای خزر به کیلویی 400هزار ریال افزایش یافت.

بررسی میدانی از بازار ماهی فروشی های ساری و فریدونکنار نشان می دهد، قیمت ماهیان استخوانی دریای خزر نسبت به هفته قبل به دلیل کمبود عرضه در هر کیلوگرم 100تا 120 هزار ریال افزایش یافته است.

عبدالعلی بخشی، یکی از اعضای شرکت تعاونی صیادی پره و از آگاهان بازار ماهی از فریدونکنار، با تائید افزایش چشمگیر قیمت ماهی سفید گفت: هر چند تقاضای ماهی سفید دریایی به نسبت مقدار صید چندین برابر شد، اما گران بودن قدرت خرید را از مردم گرفت.

وی با اظهار این که قیمت ماهی در هفته جاری نسبت به 10 روز گذشته به دلیل صید کم تا 120 هزار ریال در هر کیلو گرم بیشتر شده است، توضیح داد:گران شدن ماهی سفید دریایی سبب شد، این گونه کمتر خریداری شود.

حسین قدیری، مدیرعامل شرکت تعاونی پره استان مازندران نیزسردی آب دریا و وضعیت نامناسب آب و هوایی را دلیل کم شدن صید از یک هفته گذشته عنوان کرد. وی وضعیت صید و قیمت ماهیان استخوانی را تا 10 روز پیش مطلوب دانست و افزود: در 48 ساعت گذشته، میانگین صید در هر دوره از تورکشی به زیر 20کیلو گرم رسیده است.