آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
ورزش
۱۸

همه اجزای وزارت ورزش به استقلال و پرسپولیس کمک کنند

ادامه حمایت سلطانی فر از فوتبال

برخلاف دوره محمود گودرزی، صدارت مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان تاکنون پالس منفی برای فوتبالی ها نداشته است و از همه جلساتی که مسئولان فدراسیون فوتبال و استقلال و پرسپولیس با وزیر جدید برگزار می کنند، چیزی جز دود سفید دیده بلند نمی شود؛ وزیر دیروز هم بر حمایت تمام و کمال از سرخابی ها تاکید کرد.

وزارت ورزش که پیش از این هرچند وقت یک بار یک چالش و یک حاشیه برای فوتبال ایجاد می کرد یا به آن دامن می زد، حالابا تغییر سکاندارش ظاهرا به خوبی از آن حاشیه سازی ها درس گرفته است. بعد از حمایت از سرمربی تیم ملی، برنامه های تیم ملی و همچنین باشگاه استقلال که در روزها و هفته های گذشته از جانب سلطانی فر صورت گرفت، وزیر ورزش دیروز در مجمع باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: وظیفه خود می دانم پرسپولیس و استقلال سر و سامان پیدا کنند، چراکه احساس هواداران این دو تیم را با گوشت و پوست و استخوان خودم لمس کرده ام.

وی به تمجید از سیر حرکتی باشگاه پرسپولیس در دو سال اخیر پرداخت و خواستار این رویه در باشگاه استقلال شد و گفت: حیف است این دو باشگاه به عنوان دو سرمایه ملی به لحاظ ساختاری و قانونی با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند. حل مشکلات این دو باشگاه باید یکی از اولویت های مدیران وزارتخانه باشد. از معاونان خودم و همه بخش های وزارتخانه می خواهم که به حل مشکلات پرسپولیس و استقلال کمک کنند. معاونت قهرمانی، معاونت حقوقی و دیگران هم باید حتما کمک کنند.

سلطانی فر مالیات انباشته سال های گذشته را یکی از مشکلات اصلی استقلال و پرسپولیس خواند و گفت: این مشکل باید یک بار برای همیشه حل شود. با رئیس سازمان امور مالیاتی هم مذاکراتی داشته ایم. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باید مدارکی که مربوط عملکرد مالی آنها می شود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به وضعیت فعلی پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا اشاره و خاطرنشان کرد: فکر می کنم پرسپولیس امروز ظرفیت خوبی دارد که بعد از سال ها به عنوان یک باشگاه ایرانی، در لیگ قهرمانان آسیا نتیجه خوبی بگیرد. استقلال هم همین ظرفیت را دارد. البته یک بازی سخت در پلی آف لیگ قهرمانان مقابل السد قطر دارد. ان شاءالله پلی آف را که رد کند، شرایط بهتری پیدا می کند.