آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
ورزش
۱۸
یادداشت

این فوتبال شگفت انگیز

مهندس مهدی توتونچی (روزنامه نگار)

جادوی بزرگ فوتبال این است که هر آدمی را از هر صنفی، مجذوب خودش کرده و می کند. شهاب حسینی، بازیگر ممتازی در سینما و تلویزیون است.

نخل طلایی کن را برده و در بهترین ساخته های سینمای ایران بازی کرده است، اما وقتی در برنامه نود مقابل عادل فردوسی پور قرار گرفت، دو جمله گفت که نشان می دهد، هنوز فوتبال جادوی اول کره زمین است: وقتی خداداد به استرالیا گل زد، دوست داشتم جای او باشم... و بین فیلم و فوتبال، حتما فوتبال را برای دیدن انتخاب می کنم. این جملات را یکی از مشهورترین چهره های حال حاضر سینمای ایران به زبان می آورد که هزاران هزار جوان آرزو می کنند جای او باشند یا حتی کنارش عکس یادگاری بگیرند. بحث هایی که این روزها در مورد فساد در فوتبال و تباهی می شود، دل آدم را می شکند. این که این فوتبال در دست آدم هایی نالایق، بی سواد و لمپن باشد که از فوتبال برای خود استفاده می کنند، نه فوتبال، دل چرکین مان می کند. اتفاقا کسانی که بیشترین دلبستگی را با این فضا دارند، خواهان رسیدگی بیشتر هستند. آرزوی همه ماست که مسئولان کاری کنند تا این عشق و جادو، دست نخورده باقی بماند و صورت زیبا و دوست داشتنی فوتبال لکه دار نشود.

بعضی گله کرده اند که فشارها، اغراق آمیز است. شاید منصفانه نباشد، اما ضروری است. برای درمان سرطان باید تن به جراحی و درد شیمی درمانی داد. سخت و دردناک است، اما لازم. پیش از آن که فوتبال، این جادوی شگفت انگیز، گرفتار مرگ شود، لطفا برای جراحی اقدام کنید.