آرشیو چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵، شماره ۴۷۱۶
صفحه آخر
۲۰

یک عکس، یک متن

ترامپ در مادام توسو

مادام توسو نام موزه مشهوری است که مرکز آن در شهر لندن انگلستان قرار دارد. در این موزه تندیس های مومی مشاهیر، دانشمندان، هنرمندان و سیاستمداران بزرگ ساخته و نگهداری می شود.

تندیس های مومی از افراد مشهور چنان به واقعیت شبیه اند که حیرت بازدیدکنندگان را برمی انگیزند. در آستانه آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا موزه مادام توسو در لندن اقدام به ساخت مجسمه مومی او کرد که اکنون این مجسمه مراحل پایانی ساخت را سپری می کند. حالاجدای از شباهت زایدالوصف مجسمه با اصل، این که ترامپ نه دانشمند مهمی است، نه هنرمند بزرگی است و نه حتی سیاستمدار سرشناسی، جای تعجب دارد.

تابلوی تلفات رانندگی

تابلویی را که می بینید روزانه میزان تلفات رانندگی در ژاپن را اعلام می کند. رقم این تابلو اکثر روزها عدد صفر است و در صورت بالارفتن تعداد، به بحرانی در توکیو تبدیل می شود. تصور عدد صفر برای تلفات رانندگی شبیه یک رویای دست نیافتنی است، اما حتی نصب چنین تابلویی هم خودش از یک ایده خلاقانه نشات می گیرد.

ابتکاری جالب

«داداش آتیش داری؟» معمولادر ایران اگر یک فرد سیگاری بخواهد سیگارش را روشن کند و فندک یا کبریت نداشته باشد، از این سوال استفاده می کند، اما آنچنان که در عکس رویترز می بینید مردی در برزیلیا در حال روشن کردن سیگارش با آتش اتوبوسی است که توسط معترضان به قانون کاهش مخارج عمومی به آتش کشیده شده است.