آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۶۳۸۸
اقتصادی
۶

گزیده

حضور سرمایه گذاران اروپایی در حوزه شیلات

یک مقام مسئول ازحضور سرمایه گذارانی از نروژ، یونان و فرانسه در بخش آبزی پروری کشور خبر دادوگفت: تا پایان برنامه ششم توسعه، شاهد تولیدسالانه200هزار تن ماهی از طریق پرورش در قفس خواهیم بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیف الله حقیقی تصریح کرد: نروژ در امر پرورش ماهی در قفس در دنیا پیشرو است و ما نیز در مطالعات توسعه پرورش ماهی در قفس از نظر کارشناسان این کشور بهره مند شده ایم. هم اکنون نیز شاهد حضور سرمایه گذارانی از نروژ برای اجرای طرح های پرورش ماهی در آب های جنوبی و شمالی کشور هستیم.

دفتر بازرگانی لهستان در ایران گشایش می یابد

سفیر لهستان در تهران با بیان اینکه دفتر بازرگانی لهستان در ماه های آتی در ایران گشوده خواهد شد گفت: این کشور آمادگی دارد در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی و حوزه های وابسته به آن با ایران تبادلات داشته باشد. به گزارش ایرنا، «یولیوش گویو» سفیر لهستان در تهران این خبر را در دیدار «مهدی فرشادان» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و لهستان بیان کرد.

ساخت شهرهای جدید ریل پایه مهمترین هدف وزارت راه

معاون وزیر راه ساخت شهرهای جدید ریل پایه را از مهمترین اهداف این وزارتخانه عنوان کرد وگفت: بااین اقدام، ساکنان این شهرها درامنیت وآرامش و در کوتاه ترین زمان به فعالیت های خود می رسند. به گزارش وزارت راه و شهرسازی، محسن نریمان گفت: تحولات جمعیتی کشور از پنج دهه گذشته تاکنون، بیانگر رشد سریع جمعیت و به موازات آن تسریع روند شهرنشینی بوده است و حجم بالای تقاضای مسکن در شهرها که روز به روز بر آن افزوده می شود، عملاتامین زمین شهری مورد نیاز در داخل شهرها را با مشکل مواجه ساخته و هزینه های هنگفتی را به بار آورده است.