آرشیو پنجشنبه ۲ دی ۱۳۹۵، شماره ۲۱۵۱۷
صفحه آخر
۱۲

در یک اعتصاب سراسری «اسرائیل» تعطیل شد

با تصویب طرح کاهش حقوق ها در بودجه سال آینده رژیم صهیونیستی، تمامی ادارات محلی، منطقه ای و شهرداری ها در فلسطین اشغالی اعتصاب سراسری خود را آغاز کردند.

در پی تصویب طرح کاهش حقوق ها از سوی رژیم صهیونیستی، نهادهای بازیافت زباله و فاضلاب، خدمات اجتماعی، موسسات فرهنگی، ادارات، مدارس و مهد کودک ها از روز گذشته اعتصاب سراسری خود را آغاز کردند و اسرائیل را عملافلج کردند.

به گزارش قدسنا، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این باره نوشته، «پس از شکست مذاکرات با مقامات صهیونیست برای جلوگیری از این اعتصاب، کلیه نهادهای بازیافت زباله و فاضلاب، خدمات اجتماعی، موسسات فرهنگی، ادارات، مدارس و مهد کودک ها اعتصاب خود را آغاز کردند. در این بین تنها نهادهای صهیونیستی واقع در قدس اشغالی هستند که در این اعتصاب سراسری شرکت نکرده اند. این مسئله بر 190 نهاد اقتصادی اجتماعی که وابسته به بودجه هستند تاثیر گذار خواهد بود. از سوی دیگر اعتصاب کنندگان گفته اند که مقامات صهیونیست به جای رسیدگی به مشکلات اقتصادی آنها فقط به فکر جنگ و درگیری با فلسطینیان و توسعه طلبی هستند.اخیرا نیز گزارشی منتشر شده که در آن از گسترش 20 درصدی فقر در فلسطین اشغالی پرده برداشته است.

هشدار تحلیلگر برجسته مصری

«فهمی هویدی» تحلیلگر برجسته مصری اما طی یادداشتی در باره «عادی سازی» روابط برخی از کشورهای مرتجع عربی با رژیم صهیونیستی هشدار داد. وی تاکید کرد: «لئون پانتا» رئیس سابق سیا در کنفرانس راهبردی جهان عرب که چند روز پیش در دبی برگزار شده بود تاکید کرده بود که بهترین راه مواجهه با ایران، تشکیل ائتلاف میان اعراب و اسرائیل است. هویدی در ادامه با اشاره به خطرناک بودن گام های نرم برداشته شده در مسیر عادی سازی روابط اعراب و اسرائیل، افزود: «تحرکات دولت جدید آمریکا جای هیچ شکی را باقی نمی‎گذارد که سال آینده سال اسرائیل در منطقه است و انتقال سفارت آمریکا به قدس اولین گام عملی در این مسیر محسوب می‎شود.» گفتنی است دونالد ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود وعده داده که در صورت پیروزی در انتخابات، قدس را به عنوان پایتخت رسمی و دائمی اسرائیل به رسمیت شناخته و سفارت آمریکا را از تل آویو به قدس منتقل خواهد کرد!